Opeens geen internetverbinding meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thijsos

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2005
Ik heb sinds een paar dagen geen verbinding meer met mijn netwerk. Heb al van alles geprobeerd en ook dingen opnieuw geinstalleerd, maar kom totaal niet verder.

Onderstaand wat ik gebruik in mijn desktop pc:
ADSL aansluiting van Tiscali via KPN
Windows XP
Firewall gebruik ik via Norton Internet Security 2005
108 Mbps Trust Speedshare Turbo Wireless PCI Adapter
E-Tech Wireless ADSL Modemrouter (54 Mbit- ADWG02)

De tweede pc is een laptop waarbij internet via andere draadloze verbindingen wel gewoon werken.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. De helpdesk van Tiscali, HP en Trust hebben me tot nog toe niet echt verder kunnen helpen. Ook via de site van E-tech kom ik niet verder.

gr. Thijs

Heb die post helemaal doorgenomen en ook Winsockfx.exe gedownload, maar ook dat helpt niet.

Ik ben verder ook een leek op dit gebeid, maar ik krijg gewoon geen ip- adres op de een of andere manier.

Hebben jullie nog tips?

Kun je eens een uitdraai gevn van ipconfig /all van de niet werkende computer ?

Hieronder de gegevens die ik krijg bij ipconfig/all. Sommige velden waren leeg, ik weet niet of dat wat zegt??

Windows IP-configuratie

Host-naam: uw-4b58d8528225
Primair DNS-achtervoegsel:
Knooppunttype: hybride
IP-routering ingeschakeld: ja
WINS-proxy ingeschakeld: nee

Ethernet-adapter Draadloze netwerkverbinding:

Status van medium: medium ontkoppeld
Beschrijving: Trust Speedshare Turbo Pro LAN
Adapter #2
Fysiek adres: 00-03-2F-1F-0C-44

Ethernet-adapter Netwerkbrug:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving: MAC-brugminipoort
Fysiek adres: B2-52-9D-B0-3C-75
DHCP ingeschakeld: nee
IP-adres: 192.168.0.1
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway:

Zo kun je idd geen verbinding krijgen.Je ziet misschien dat je medium ontkoppelt is en dat je een netwerkbrug hebt waarbij dhcp uit staat en geen Standaard gateway.

Je zult dus opnieuw met netwerkkabel verbinding moeten maken en daarna draadloos gaan.

Ik heb opnieuw router en alles ingesteld. Dat lukte allemaal, wat eerst niet het geval was. Ik krijg verbinding met mijn laptop via dat netwerk. Alleen mijn internet werkt nog niet. Hoe krijg ik die goed ingesteld? Tiscali hierover gebeld maar die willen niet helpen omdat ik geen modem van hun gebruik. Ik word er zo langzamerhand stapelgek van. Probeer vanalles, heb er amper verstand van en niks werkt helaas. Iemand nog tips??

Zet de firewall eens tijdelijk uit en kijk of het dan wel lukt en maak het eerste contact met netwerkkabel !.

Als het dan nog niet lukt verwijder dan eens Norton in zijn totaliteit en probeer het nog eens.Norton wil nog wel eens problemen veroorzaken.Let wel op dat je het op de goede manier verwijderd indien nodig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan