opeens Office installer

Status
Niet open voor verdere reacties.

erbicom

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 okt 2000
Een jaar geleden heb ik deze vraag ook al gesteld, maar helaas nooit een bevredigend antwoord op gehad. Daarom mijn vraag in de herkansing. Wanneer ik het programma MP3Gain wil gebruiken start dat programma niet normaal op, maar zie ik eerst de installer van Office 2000 die (iets) probeert te installeren. (zie bijlage) Ik moet zo'n 5 a 6 keer op Cancel klikken wil die installer stoppen en MP3Gain opstarten. Daarna werkt MP3Gain normaal. Dit probleem deed zich bij sommige andere programma's ook voor, zoals een proggie dat ik gebruik om beelden van mijn webcam te uploaden. Het is absoluut geen spyware of zoiets, ik heb dit probleem al sinds ik XP prof., Office 2000 en MP3Gain er opnieuw op heb gezet zonder ook maar 1 maal verbinding te hebben gehad met internet. Wie weet de oorzaak en weet tevens een oplossing voor mijn probleem. Gr. Erik.

Bijlagen

• wordstart.jpg
    wordstart.jpg
    90,7 KB · Weergaven: 23
Wellicht had je beter je oude vraag omhoog kunnen halen want je hebt nu de kans dat er weer dezelfde antwoorden gegeven worden.

Zal de mod van deze sectie hier iig over inlichten en die mag beslissen..

Als antwoord op je probleem: office cd er al eens weer ingehad?

Ik heb inderdaad de cd erin gehad. De installer vindt dan "het pad" waar die naar zoekt, de installer verdwijnt dan en MP3Gain start op.(okee, gaat wel wat sneller) Maar bij een volgende keer MP3Gain opstarten, weer het zelfde verhaal. En om nou constant de cd van Office erin te laten zitten, zou toch zonder moeten kunnen dacht ik.
Ik heb trouwens de hoop dat vers bloed zich nu wil buigen over dit probleem. Gr. Erik.
p.s. de laatste updates voor het Office-pakket heb ik reeds geinstalleerd evenals de updates voor XP.

Laatst bewerkt:
Deze keer laat ik het staan, omdat het niet direct een veel voorkomende situatie is... maar volgende keer graag die oude vraag opzoeken en daar verder gaan:) Gewoon zoeken op je nickname:)

Ik zal wel onder oud (stinkend?) bloed vallen, maar ik zie geen verband tussen een Sourceforge project en MS Office. Via Google ook geen enkel resultaat te vinden. Het lijkt meer een bug.

Je zou nog kunnen proberen Office te repareren via de installatiecd en/of installeer Mp3gain opnieuw, maar die weg heb je vast al belopen.

Ja Caveman, ik heb op allerlei (voor mij bekende) manieren al geprobeerd het probleem weg te krijgen. Ook het tweede account op de pc heeft dit probleem. Zelfs de afdeling Automatisering van mijn werk komt er niet uit. En in de tussentijd heb ik dus mijn pc van binnen helemaal ge-upgrade. Het is geen onoverkomelijk probleem, maar het is gewoon vreemd. Ik heb het ook nog nooit bij iemand anders meegemaakt. Ik wacht rustig af, gr. Erik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan