opeens start de computer op via een andere schijf,..

Status
Niet open voor verdere reacties.

dikke heu

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2005
Berichten
19
hallo mensen,

hier en vraag van iemand die helemaal de weg kwijt is in computerland....

al enige tijd hebben we een computer die windows xp heeft , daar hebben we indertijd de oude schijf nog bijgezet, als extra, het ging al zeker 2 maanden goed, n heeft mijn dochter gisteren een uurtje achter de computer gezeten, 's avonds zetten we hem aan en hij start op als zijnde een illegale vesie van windows,....alle favorieten, bureaublad ed weg, staat nog wel in de computer, maar wij denken dat de computer opeens via die oude schijf opstart??!!

iemand enig idee hoe dit opgelost kan?..

alvast bedankt voor het lezen, ik geef vast niet genoeg info, maar ik hoop dat iemand mij een beetje kan sturen in de dingen die opgezocht moeten ed!!

sandra:eek:
 
Eerst even twee vraagjes:

Weet je zeker dat je Windows wel legaal is?
en weet je of er op die 2e harddisk een illegale windows staat dan?
 
het zal toch zeker wel, heb alles hier,..

ik weet zeker dat het een legale versie is, vind het alleen zo raar, alles staat nog ergens op de computer, maar hij start denk ik via die oude schijf op,.. opeens, en mijn dochter heeft niets gedaan, zegt ze,...
 
Kijk voor de zekerheid eens in de bios naar de boot-volgorde, HDD-0 hoort als eerste te staan
 
Denk dat hij gewoon via de goede schijf opstart, koppel die oude eens af, zie je het vanzelf, start op in veilige modus en probeer een systeemherstel.

Lees nergens of er überhaupt wel een windows installatie op die "oude" staat.
 
oeps, ik geloof dat ik even wacht tot er nog iemand thuis is, ik geloof dat ik nu al niet weet hoe of wat,......
kan dus nog even duren tot je hoort of het wat was!
bios is volgens mij de opstart,.. maar ik denk dat ik beter even wacht, haha,.. lekker blond hé!

dank sandra
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan