open en dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

gjgoot

Gebruiker
Lid geworden
1 dec 2002
toen ik me computer opstarte ging de hele tijd me cd brander kastje open en dincht. ook na een paar keer ge reboot te hebbe.

als je het nie snap vraag het dan

maar ik denk trouwes dat het een error is geweest maar ik ga evengoed wel scanen.
bedankt voor links

Ik zou toch maar even op internet doen. Norton kan niet helemaal up-to-date zijn of er kan een fout in zitten zodat ie er overheen kijkt.

En ook even spybot draaien.

het is niet iets wat iemand op afstand doet denk ik. Omdat het als ik me internet kabeltje eruit heb het ook gebeurt tog!?

kan het zijn dat me knopje vast zit of er iets aan het energie kabeltje van me brander zit.

omdat ik nogal een nieuwb op dit gebied ben weet ik hier helemaal niks van

kun je die brander misschien in een andere pc proberen???

nee dat kan helaas nie k heb maar 1 pc

en van HW instaleren heb ik helemaal geen verstand

maar als iemand weet hoe ik de voeding er uit kan halen?!

Hallo

Wat je bedoelt met "maar als iemand weet hoe ik de voeding er uit kan halen?!" snap ik niet goed.....

Ik vermoed echter dat je het dient te zoeken in een mechanisch haperen v/d open/close druktoets.

In extremis zou het kunnen zijn dat de powersuplly rimpel heeft op zijn voedingsspanningen , waardoor het fenomeen ..... , de p.c. zou dan echter nog andere kuren vertonen.....

Een snelle test .....Booten d.m.v. een diskette met enkel d.o.s. er op (elimineren eventuele verkeerde install. van soft...)

Enkel de power supply op de betrokken drive laten (dus de i.d.e. flatcable er afhalen)

Misschien net dat ietsje dichter bij een oplossing???

p.s. : welk merk = deze drive ???

Peter

ik heb een philips

maar dat soft verwijderen in dos snap ik nie

en over andere kuren ik zat laatst met word te typen en toehn schoot ie ineens naar blz. 347
maar dat is soft ware dus dat maakt niet uit he?!

Laatst bewerkt:
Hallo

Ik bedoel ....gewoon opstarten d.m.v. een d.o.s. diskette en gewoon even de zaak aan kijken , vertoond deze drive dan ook zijn kuren ?????

En ....eventueel even de i.d.e. flatcable afkoppelen , maar wel de voedingsconnector aangesloten laten en ....kijken of deze drive ook de ....uithangt....

Is deze drive nog in garantie , want ...ik vrees het ergste....

Peter

maar als ik die flat cable er af doe wat schiet ik er dan mee op dan kan ik m hem nietmeer gebruiken

en nee de garantie is eraf

en wat is dan "het ergste"

als je die kabel eraf haalt kun je zien of het probleem in de brander zit (mechanisch) of daarbuiten (in de pc). Als die kabel eruit is heeft je brander geen contact meer met je pc. Als hij dan nog steeds open-dicht gaat, zit het probleem in de brander. Hij heeft dan namelijk geen contact meer met de rest van de pc. In dat geval kan het geen virus zijn.

Als ie niet meer open-dicht gaat, zit je probleem ergens softwarematig bv. een virus.

Geplaatst door gjgoot

en wat is dan "het ergste"

ik denk dat "het ergste" nogal meevalt. "Het ergste" is een kapotte brander en zo duur zijn die tegenwoordig ook niet meer.

nou ik heb die data cable eruit gehaald en het haalt helemaal niks uit het is ngsteeds hetzelfde

maar over die rimpel in me power toevoer . waar moet ik dan naar kijken?

en anders zal ik wel een nieuwe moeten kopen denk ik

Hallo

Moest er enige rimpel op de voedingsspanningen zitten , dan zou de p.c. zelf ook "kuren " vertonen.

een heel eenvoudige manier om dit eventueel te controleren is een digitale voltmeter op A.C. "wisselspanning" zetten en eens de +12V en +5V D.C. "gelijkspanning" controleren.

Indien indikatie , is er rimpel (een 200 --> 500 mV is o.k.),uiteraard hoe lager hoe beter.

Uiteraard is DE werkwijze d.m.v. een oscilloscoop kijken of er enige rimpel aanwezig is.

Het ganse verhaal nog eens doorlezende , denk dat je het eerder dient te zoeken in slechte solderingen in de defekte drive.

Peter

ik denk niet hoe ik moet weten hoe ik aan zon meter te komen.

dus ik denk maar dat ik een nieuwe moet gaan kopen of iemand gaan zoeken die me brander kan maken

(k wou dat ik hem in een andere pc kon zetten)

Hallo

Mits deze drive deze symptomen ook vertoond met de i.d.e. flatcable er af = er maar 1 conclusie defekt = in de drive zelf.......

Indien er iemand in uw relatiekring enige kennis heeft van elektronica bezit , zou ik zeggen ...laat die maar eens zijn / haar gang gaan ......

Het herstellen via de officielle dealer loont waarschijnlijk niet..gezien de relatieve lage nieuwprijs .

Dump die niet vertikaal ....je weet maar nooit........

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan