Open Frontend

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan68

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2012
Het moest er toch van komen.en dan bedoel ik de overschakeling van Visual Basic 6 naar Visual basic 2010.
Maar ook hier gaat dat niet zonder slag of stoot
was gewend binnen het front met het Call statement aan procedure aan te roepen.maar dat werkt niet meer
Maar wat dan wel?

Public Class Form1

Private Sub Verkrijg_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Verkrijg.Click
Dim ini As New IniFile("D:\visual studio 2010\profiel.ini")
Dim aantal As Integer = ini.readinivalue("profielen", "Aantal", 0)
For i As Integer = 1 To aantal - 1
ListBox1.Items.Add(ini.readinivalue("profielen", "regio" & i.ToString, ""))
Next
End Sub

als ik de verwijzing naar de knop (verkrijg) hier weg haal krijg ik divr. fout meldingen
newby zoek een oplossing.

jan

Ik snap alleen het verband tussen de voorbeeldcode en CALL niet? Hoe zou je dan de code aan willen roepen?

Je kunt binnen je FORM class gewoon een nieuwe procedure toevoegen en die aanroepen:

Code:
public class Form 1
    private sub test()
        msgbox("hallo")
    end sub

Private Sub Button1_Click(sender As System.Object, e As System.EventArgs) Handles Button1.Click
        test()
    End Sub
end class

Het voorbeeld Call bestond in o.a. vb6 in vb2010 niet meer
ik wil een grote database inlezen in de tijd dat het frontend wordt getoond.
dus zonder dat ik een knop of iets anders eerst met indrukken .
hoop dat het zo iets duidelijker voor je wordt wat mijn probleem is.
jan

Je kunt daarvoor Form1.Load / Form1.initialise voor gebruiken. Wil je een background-load doen (scherm gewoon tonen ondertussen database inladen) of je form pas tonen als de database klaar is met de juiste informatie in de form?

hallo wampier
Ja ik wil een scherm tonen en onder tussen een groot data base inladen
zodat alles reeds op zijn plek staat als ik de data-base oproep
ik weet niet hoe ik form1.load/ form1.initialise moet gebruiken
graag hulp bij deze
jan

Je kunt bij je design FORM1 aanklicken en bij je properties window het "gele bliksempje" aantikken en dan dubbelclicken achter load.

OF

In je codedesigner het je bovenin twee pulldownbalken. In de linker zet je: "(form 1 Events)" in de rechter "load"

In beide gevallen wordt de functie toegevoegd aan je code en kun je hier aan de slag. In je specifieke geval kun je een "backgroundworker" (components) toevoegen en/of een "dataset" / "bindingsource" (data) toevoegen vanuit de toolbox.

De backgroundworker laat bewerkingen op de achtergrond toe terwijl de rest gewoon doorgaat. De data componenten kunnen direct met een database praten zonder dat je zelf veel moet programmeren. Ook kun je een data source al toevoegen met de "data sources" toolbar of het "data"-menu

hallo Wampier
Dit werkt voorlopig met het vullen van een listbox.
Nu zal ik de data base moeten klaar maken om te kunnen worden verwerkt
Zover.....Zogoed
hartelijk dank
jan

Ik begrijp dat de vraag is opgelost? Wil je dan op 'vraag opgelost' klikken bovenaan de eerste post?

Als de vraag niet opgelost is, wil je het dan nog een keer uitleggen?

MartinJM

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan