[Open in new window] werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

visualsander

Gebruiker
Lid geworden
22 dec 2000
Berichten
72
Hoi,
(lijkt veel text maar is gewoon een detail beschrijving)
heeft iemand een idee waar het volgende probleem aan kan liggen:
Ik kan geen nieuwe windows open in IE 6 via 1 van de volgende wegen:
1 - [rechtermuis-knop]-[Open in new window];
2 - Een link op een site aanklikken die een nieuw venster opened

Wanneer ik 1 van boven genoemde acties uitvoer krijg ik wél een venster te zien maar dit is, zeg maar, transparant. Het wereldbolletje draait heel langzaam maar de inhoud laten zien ho maar. Ook de [address bar] is niet gevuld.

Ik kan wél middels [ctrl]+[n] een de pagina in zijn geheel in een nieuwe IE 'instantie' zetten.

Verder heb ik de laatste internet updates, de laastste versie van lavasoft ad-aware en de laatste versie van de virusscanner AVG.

Enig idee?
Alvast bedankt

VisualSander
 
Kijk eens of dit helpt:
Ga als volgt te werk om dit probleem op te lossen in Internet Explorer:
1. Sluit alle geopende programma's af.
2. Klik op Start en klik op Uitvoeren.
3. Typ regsvr32 urlmon.dll en klik op OK.
4. Als het bericht 'DllRegisterServer van urlmon.dll geslaagd' wordt weergegeven, klikt u op OK

Als dit niet het probleem oplost zijn er nog meer tips, kijk bij oplossing:
Het is niet mogelijk om een nieuw Internet Explorer-venster te openen of er gebeurt niets na het klikken op een koppeling
 
Bedankt voor je antwoord. Helaas heeft het niet geholpen, het was in ieders geval niet de oplossing :(

Op de support site van MS stond dat ik IE opnieuw moest installeren.

Ik wilde deze de-installeren via [Start] => [Settings] =[Add remove software]

en kreeg toen de melding:
Cannot find c:\windows\rundll32.exe :8-0:

Ik heb ff ge-googled en dit is zowaar een Windows bestand AVG heeft dat ding er ooit afgepleurd:eek:

Enig idee hoe/waar ik die file kan krijgen/downloaden?

Ik krijg mijn Windows 98 SE cd niet zover dat deze een alleen IE wil herinstalleren. Deze wil direct Win98 opnieuw installeren en daar heb ik echt geen zin in!!!

TIA
VisualSander
 
rundll32.exe = spyware

Laat allereerst je PC op Malware, zoals Adware/Spyware en dergelijke troep, scannen met de volgende programmaatjes: Ad Aware en/of Spybot Search en Destroy. Als het probleem er dan nog steeds is, moet je een HijackThis Log plaatsen op het forum.

Hoe plaats ik een HijackThis Log op het forum?

Dat doe je door naar de volgende pagina te gaan: Helpmij tegen spywareoffensief deel 5

Op deze pagina moet je de eerste post goed doorlezen, als je de instructies uitgevoerd hebt die daar staan en je je log gereed hebt, moet je op ”Reageer op Bericht” drukken. Nu kun je je log plakken en er zal zo spoedig mogelijk naar gekeken woorden door de spyware-experts

Plaats je log dus in datzelfde onderwerp en open niet zelf weer een nieuwe!!!
 
Bedankt voor je antwoord!

Ik ben op dit moment ad-aware wéér aan het draaien, tevens Hijack geinstalleerd EN EEN LOG GEPLAATST OP DE BETREFFENDE DIRECTORY (pag 57 of zo :8-0: )

Enig idee waar ik een nieuwe versie van IE kan downloaden??

TIA

Visualsander
 
Ik wil niet héééééééél erg lastig zijn maar zou je de URL ff willen posten?:(


Zoals de titel namelijk al zegt:

ik kan geen nieuwe windows openen !!!:D
...en deze is wel heeeel erg lang

Bedankt!

Visualsander
 
Rechts klikken op de link - Snelkoppeling kopieren, daarna plakken in de adresbalk

manier van gezina is simpeler :p
 
Nou dat installeren heeft wat zgn voeten in de aarde gehad. Sjemig, een download snelheid in BYTES ipv mijn 2560Kb lijn!

Maarre nix hé nog steeds niet opgelost!
Qua pasa:confused:

Ik heb trouwens bemerkt dat als ik in het nieuwe transparante window en op [F5] druk de pagina wel laadt?!!?

---------------------------------------------------------------------
Trouwens, ik bedacht me net:
waarom krijg ik de melding:
Cannot find run32dll.exe
bij het openen van het [Add remove programs] als dit spyware is?? :eek:

rundll32.exe = spyware

---------------------------------------------------------------------

TIA
 
deze foutmelding wordt niet veroorzaakt door het programma wat je opstart maar door geinstalleerde spyware :) Kan Adaware niets aan doen

en:

Nou dat installeren heeft wat zgn voeten in de aarde gehad. Sjemig, een download snelheid in BYTES ipv mijn 2560Kb lijn!

bedenkt wel: 1 byte = 8 bits.

2560 KBITS : 8 = 320

dit zou dus je down-snelheid ongeveer moeten zijn in BYTES

Edit: en heb eventjes geduld, je log zal zsm bekeken worden! er zijn nog enkele voor je dus je zal even geduld moeten hebben

Edit2: ow Gezina heeft ook al zoiets gezegd zie ik :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Wacht dan even totdat je Hijack This Log is behandeld, er zijn nog een paar Logjes vóór jou en worden in volgorde van binnenkomst bekeken, even geduld dus....:) (en er is voetbal)
 
Laatst bewerkt:
Rundll.exe is iets vervelender dan spyware hoor, het is een bestand dat door een virus op je PC wordt gezet en wat dan als Trojan gaat werken, het zet dus de achterdeur van je PC open waardoor anderen op jou pc kunnen komen. Bij een inbel verbinding is die kans overigens niet zo heel erg groot.

AVG (AntiVirus Guard) is een prima scanner als het om virussen gaat, met trojan is hij echter erg slecht, je heb extra software, een trojan scanner (zijn ook wel gratis te krijgen) nodig.

Schijnbaar heeft een programma (mogelijk AVG) dit bestand wel verwijderd, kans is echter groot dat er nog andere bestanden wel aanwezig zijn.
N.b. AVG scant je PC, niet elk mailtje dat in outlook binnen komt, met AVG moet je dus extra oppassen met bijlages, AVG vindt het virus wel, maar pas als het al op je PC staat...

Ben je altijd erg voorzichtig met bijlages kun je prima AVG gebruiken, denk je echter omdat je een virus scanner hebt (de naam zegt het al) je ongestaft elke bijlage gewoon kun opnenen kun je beter op zoek gaan naar een programma dat óók al je mailjes controleerd op het moment dat ze binnen komen.

Meer info over rundll.exe en het LOXOSCAM virus
 
Laatst bewerkt:
Hoi Withhaar,

Bij een inbel verbinding is die kans overigens niet zo heel erg groot.

2 postjes hiervoor ff voor de interessanterigheid gemeld dat ik een 2,5 Mbit kabelverbinding heb :p

Dat Rundll.exe heb ik ook nog gezien in c:\Windows\(system?)!!
Moet die ook weg? Maakt die nog een haffel registry-keys aan?

En zoals altijd: TIA!!

VS
 
Was meer een algemene opmerking.
Zet je systeem herstel eens uit en laat AVG het hele systeem scannen.
Verder kan je naar sites zoals housecall gaan, om daar je PC ook nog eens door een andere virus scanner (online) te laten scannen.

Heb je al een reactie n.a.v. je logfile?
 
Hoi,

:( nog steeds geen correct ladende nieuwe internet vensters!! :(

ik heb gisteravond de volgende stappen uitgevoerd:
Eraser => alle mogelijke logs, cookies, etc weggehaald;
Ad-Aware => ophalen nieuwe versie
Ad-Aware => 3 verschillende scans uitgevoerd
AVG Virusscanner => ophalen nieuwe versie
AVG Virusscanner => Complete scan

Uiteindelijke resultaat:
Geen virus/ trojan horses, etc. :)

Daarna her-installatie Win98SE (geen format gewoon opnieuw geïnstalleerd)

Daarna weer alle bovengenoemde stappen (eraser, adaware, AVG).

Opnieuw opgestart. IE 6 opgestart, Rechtermuisknop [Open in new window] op een link en NIETS!! :8-0: Weer zo'n verdraaid transparant window. Na het drukken op [Stop] [Refresh] kreeg ik wel de pagina te zien. AAAAHHRRG Wat moet ik nu nog doen om dit op te lossen??

Iemand een idee?
 
Sla al je belangrijke gegevens eens op en doe een format. als het probleem er dan nog is moet het wel héél hardnekkig zijn..

Windows Update > up to date?
 
hoi,

bedankt voor je antwoord H@NsiePanzzzer. Echter ik zou heeel graag dit probleem oplossen zonder een format. Ten eerste moet ik dan weer alle hardware installeren maar op deze PC WERK ik ook daadwerkelijk en het hele klereding staat vol met MS software en die wil ik niet allemaal op nieuw installeren! Daar ben ik wel een dag mee kwijt, van de andere kant zo werkt het ook niet.

Oh, Win98 is helemaal up-to-date! Vooral die laatste update (van IE 5.5 naar IE 6.0) was een echte verbetering:confused: "!! blnSarcase = True!!"

TIA

VS
 
Oh, Win98 is helemaal up-to-date! Vooral die laatste update (van IE 5.5 naar IE 6.0) was een echte verbetering "!! blnSarcase = True!!"

Niet dus?

pfff ik ben wel een beetje out of ideas moet ik zeggen. :confused:

je had al een HijackThis log op het forum geplaatst?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan