Open Netwerk niet meer zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

jvd003

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2020
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, waar de pro's onder jullie waarschijnlijk om lachen, maar ik krijg het niet werkend. Ik heb al jaren naar volle tevredenheid een Lenovo Laptop, zakelijk model en tot nu toe altijd vlekkeloos werkend. Sinds een week of twee zijn ze op mijn werk aan het sleutelen aan het netwerk.. Dat netwerk is open. Op mijn iPhone, mijn tablet en vrijwel elke andere laptop hebben ze een vol netwerk signaal, maar mijn laptop vindt het niet.. Ik heb thuis gewoon mijn wifi op de laptop, ik kan via mijn iPhone een hotspot creeëren die gewoon gezien wordt en werkt, en ook bij mijn andere reguliere netwerken (zelf bij mijn ouders :) ) doet de Lenovo het super, maar het open netwerk van mijn werk vindt/ziet hij niet meer... Ik heb de adapter al twee keer opnieuw geïnstalleerd, ik heb geprobeerd het systeem op te schonen, de bios een update gegeven.. Maar wat ik ook probeer; Het netwerk komt niet naar voren... Omdat hij het op mijn andere apparaten wel gewoon doet is het zo vreemd dat hij het niet ziet... Iemand een idee? En een stappenplan :d Alvast dank!

Met vriendelijke groet, Jeroen

Laatst bewerkt:
SSID van dat netwerk is wel zichtbaar, dus niet "hidden"/ verborgen..?

Snap overigens ook niet dat 'op het werk', dus een bedrijf gebruik zou maken van een Open Netwerk ... klopt iets niet hier

Dat idee kreeg ik ook, moet het 1e bedrijf nog tegenkomen wat een open WiFi-netwerk gebruikt, Mc-Donalds en dat soort vreetschuren uitgezonderd..

Als het al open zou zijn (misschien tijdelijk ?) dan zullen ze zeker de broadcasting uitgezet hebben ... maar dan moet TS gewoon manueel connecteren.

Inderdaad, vandaar mijn vorige opmerking maar TS lijkt er geen haast mee te hebben..
Maar ach, het is weekend nietwaar..? :D

Of hij heeft per ongeluk een keer gekozen voor de optie "dit draadloze netwerk voor altijd negeren..." oid waardoor deze niet meer in de lijst verschijnt....

Hoi! En sorry voor de late reactie! @manamana; Ik heb de instructies uit de link gevolgd... Maar dat helpt niet...

@Digicafee; Ik ben ZZP-er en werk veel al in Zwolle in het ziekenhuis :) Daar heb ik niet continu mijn laptop nodig en maak ik dus gebruik van het open netwerk. Dat vindt hij niet meer...

@Scrapheap; Wat is een SSID? Ik ken de term omdat ik heb geprobeerd om met inSSIDer het netwerk te vinden. - Tip van een collega, maar nog geen benul wat het is :) - Hij ziet het netwerk en vind het op kanaal 11.. Maarrrr, nou de hamvraag... Hoe vertel ik dat tegen Windows... Alvast dank!

Zie afbeelding. Is deze service gestopt of wordt deze uitgevoerd? Dat kan een reden zijn.

services.jpg

Hoi Manamana!

Ik heb hem aangezet! Ik start de pc even opnieuw op; Ik ben benieuwd :)

Ben je nu thuis? Probeer het op je werk. Vreemd allemaal. Hebben jullie een systeembeheerder die dingen afschermt?

Laatst bewerkt:
Ik ben nu op mijn werk :) Het probleem zit hem eigenlijk juist in dat hij verder alle andere netwerken gewoon pakt... En dat mijn iPhone en Tablet het signaal van het open netwerk prima oppikken.

Zo terughalen met deze tool?
https://www.schoonepc.nl/vragen/nb79-03_wifi_netwerk_niet meer_zichtbaar.html
Aangezien het voorheen wel heeft gewerkt, is het WiFi-netwerk wel door Windows opgeslagen maar wordt hij niet meer getoond. Dit probleem is op te lossen door het betreffende draadloze netwerk met WiFi Profile Manager (download: www.thewindowsclub.com/wifi-profile-manager-windows-8) via een rechter muisklik, optie Remove uit de opgeslagen lijst te verwijderen. Nu het netwerk uit het geheugen is verwijderd, zal het opnieuw door Windows worden gedetecteerd zodat de draadloze verbinding weer op de gebruikelijke manier kan worden ingeschakeld.

http://www.thewindowsclub.com/wifi-profile-manager-windows-8
https://www.thewindowsclub.com/downloads/WFPM8.zip

wifi_profile_manager.jpg

Laatst bewerkt:
Ik vond hier toch wel iets over ... ik vertaal het even voor je :

• “Command Prompt” in Start menu, rechtsklikken en “Run as Administrator.”
  • Alle netwerken in de omgeving en op je PC oplijsten : 'netsh wlan show filters', gevolgd door Enter en je krijgt lijst van alle toegankelijke én geblokkeerde netwerken.
  • Zoek de naam (SSID) op in die lijst
  • Netwerk terug toelaten : 'netsh wlan delete filter permission=block ssid="WiFi Network Name" networktype=infrastructure', gevolgd door Enter
    waarbij je "WiFi Network Name" natuurlijk vervangt door wat je uit de lijst haalde.
  • Netwerk blokkeren : 'netsh wlan add filter permission=block ssid="WiFi Network Name" networktype=infrastructure', gevolgd door Enter

Hey! Ik zie veel netwerken... Maar mijn signaal op de laptop blijft super zwak...

Lijkt me hetzelfde als de tool uit de link maar dan via command line...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan