open office 1.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

khk464

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2003
Hoi, ik had verleden week deze boodschap al eens geplaatst maar in de verkeerde afdeling natuurlijk. Hopelijk nu wel op de juiste plaats.

Hoi medehelpers, verleden week de nieuwe open office 1.1 gedownload en die is geweldig. Vooral voor diegenen die het dure ms office pakket niet kunnen of willen betalen is dit een aanrader. Er zitten verschillende nieuwe functies bij, zoals het rechtstreeks opslaan van tekst- en exel bestanden in het .pdf formaat. Dit is heel handig als je je documenten wilt beveiligen. Heb het pakket nu enkele dagen uitgetest en ales werkt prima, is volledig compatibel met ms. Ook de spellingcontrole werkt naar behoren, voor mij héél handig:p . In verband met de rechten op het woordenboek, moet je dat wel apart downloaden, maar dat staat mooi uitgelegt.

Oja, hier is de link:
http://www.openoffice.org/

Het neemt wel zo'n 365mb op je schijf. Om te downloaden is het zo'n 65 mb.

Groetjes

Hoe zit het nu met exel bestanden.
Mijn OpenOffice versie is een jaar oud, maar exel bestanden kan ik niet inlezen.
Dan moet ik eerst met de exel viewer het bestand openen, dan kopieren naar OpenOffice, echter niet alle codes worden dan overgenomen.
Dus dan dien ik alsnog de opmaak aan te passen. En de diverse codes ben ik kwijt.

Het betreft een prijslijst, welke origineel een fraaie opmaak en layout heeft.

:cool:

Hoi, je kan dit nu rechtstreeks in ms of open office openen. Ik heb net een cursus van exel die voor ms geschreven was in open office gemaakt en tussendoor bepaalde oefeningen gedeeltelijk in ms en dan weer in open office gemaakt. Als je in open office een bestand opslaat dan wil hij dat wel als.sxc opslaan en als je dan aangeeft .xls zegt hij wel dat je mogelijk verlies hebt, maar daar heb ik nog niets van ondervonden. Open office leest dus .xls bestanden normaal in, zonder viewer of wat dan ook. De opmaak blijft hetzelfde, en met grafieken heb ik ook nog geen last gehad. Het is een gewedig pakket.

Groetjes

Ik gebruik al lang open office in linux, vind het erg goed en mooi kan alles gwoon openen, exel power point Ms word bestanden:cool:

Ik ben toch veel minder enthousiast over OO 1.1 Ik test het hier ook al een paar maanden, maar als mijn excel file een paar macro's heeft is dat kans groot dat het verkeerd is in OO. Ook verspringen de marges regelmatig zodat je een onderbroken lijn krijgt. Er zit geen mail client bij, zodat je outlook express moet gaan gebruiken. En het probleem is dat je express niet zomaar wijs kunt maken op een andere netwerkschijf te bewaren, dan moet je eerst de reg aanpassen. Of je kunt natuurlijk nóg een programma gelijk Pegasus downloaden....

Nee, als geld geen probleem is ga ik toch liever voor MS.

Hoi beemer_fan, mischien is er nu een nieuwere versie, want iemand vertelde me op de pcclub dat deze versie nog maar enkele weken uit is.

Groetjes

P.s., ik zie net dat de setup.exe als datum 8/10/2003 heeft.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door beemer_fan
Ik ben toch veel minder enthousiast over OO 1.1 Ik test het hier ook al een paar maanden, maar als mijn excel file een paar macro's heeft is dat kans groot dat het verkeerd is in OO. Ook verspringen de marges regelmatig zodat je een onderbroken lijn krijgt. Er zit geen mail client bij, zodat je outlook express moet gaan gebruiken. En het probleem is dat je express niet zomaar wijs kunt maken op een andere netwerkschijf te bewaren, dan moet je eerst de reg aanpassen. Of je kunt natuurlijk nóg een programma gelijk Pegasus downloaden....

Nee, als geld geen probleem is ga ik toch liever voor MS.

nee hoor!!!!!!!, Open office werk ne zo goed als die van MS, ik heb geen problemen alles wekt.:cool:

Ik werk sinds een paar weken met Open Office, vind het prima programma, maar als ik iemand een document wil sturen moet ik het wel eerst saven als een Word document want je kunt niet een OO document - Writer bijvoorbeeld - openen met Word. Toch? Witchy.

Witchy, je kan inderdaad een document dat met open office gemaakt is en opgelagen als .sxw niet openen met microsoft je moet het opslaan als .doc. Hetzelfde voor exel en powerpoint. Het omgkeerde natuurlijk wel, dat .doc kan normaal openen met open office. Dat is het plezante.

beemer_fan, er zijn inderdaad enkele zaken die niet gaan, bepaalde grafieken hebben ook problemen, maar het pakket is voor iemand die M$ niet wil sponseren toch de moeite waard.

Groetjes

ja, dat klopt.

Maar ja, je moet begrijpen, ik ben bijna klaar met m'n MCSE track en ben dus een beetje voor windows... ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan