'Open', 'Opslaan als' etc. vensters verdwenen in AutoCAD 2006

Status
Niet open voor verdere reacties.

Witsenburg

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2006
Hoi,

ik werk met AutoCAD 2006, en sinds kort krijg ik geen windowtjes meer als ik functies zoals Open en Opslaan als kies. Ik krijg alleen een command line waarin ik de complete path en filename moet intypen. Tot voorkort kreeg ik wel zo'n windowtje, en kon ik dus lekker browsen.

Even wat screendumps als voorbeeld:
Screendump1.JPG

Dit is in AutoCAD, na 'open', Ctrl+O of file -> open. In het midden van het scherm zie je regel waarin ik op het blauwe vlakje het complete path en filename moet typen. Uit mijn hoofd. Right...

Screendump2.JPG

En dit is wat ik wil, en had, maar dan in Word (waar het dus nog werkt). Gewoon een windowtje met de mogelijkheid tot file en locatie zoeken.

Het is ongetwijfeld een instelling ergens in AutoCAD, maar ik kan hem niet vinden en ik word er gek van!

Alvast bedankt,

Hugo

In de commandline onder het teken scherm " CMDdia " -> enter -> krijg je een getal te zien, 1 of 0 staat ie op 1, zet hem dan op 0, of staat ie op 0 zet hem dan op 1, werkt dit niet, zet het dan terug zoals het stond.

In Mechanical desktop werkt dit als de schermpjes niet meer komen waar men oa. de maten kan aanpassen/veranderen, wellicht jouw oplossing?

Die functie heb ik in AutoCAD ook, ik kan er ook mee togglen, maar het geeft helaas niet het gewenste resultaat.

Toch bedankt voor je reactie. Iemand anders nog een idee?

Hugo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan