Open source CMS applicatie's

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinniiee

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 nov 2008
Beste Helpmij helden.

Ik heb een klein beetje hulp nodig voor een eind opdracht. Een onderdeel van die opdracht luid als volgt.

"Aan de hand van de gekozen casus stel je minimaal vijf criteria op waaraan een technische oplossing zou moeten voldoen. Denk hierbij aan functionaliteiten die in de applicatie moeten zitten maar ook bijvoorbeeld aan het gemak waarmee bepaalde acties kunnen worden uitgevoerd. Vervolgens zoek je vijf applicaties die aan de criteria zouden kunnen voldoen."

De casus die ik heb gekozen is als volgt:

Door een gemeentelijke herindeling zullen 3 verschillende gemeentes worden samengevoegd tot de nieuwe Gemeente Coevering. De fusiegemeente telt bijna 80.000 inwoners. In de aanloop naar de herindeling zijn veel ICT-taken al ondergebracht bij de ICT-afdeling van de Gemeente Rode, de grootste van de drie. Door het samengaan van de gemeentes moet er nu een nieuwe website komen.

De toekomstige Gemeente Coevering wil dat er veel meer rekening wordt gehouden met de daadwerkelijke redenen waarom inwoners een gemeentewebsite bezoeken. Inwoners moeten sneller de juiste informatie kunnen vinden over het aanvragen van een paspoort, een bouwvergunning, etc. De drie gemeentes maken allemaal gebruik van CMS'en van verschillende leveranciers.

Na een langlopend conflict met de huidige CMS-leverancier van een van de gemeentes is besloten om de nieuwe site voor de fusiegemeente Coevering op basis van een open source CMS te laten bouwen

Ik zou het enorm waarderen als iemand die hier een crack in is mij zou kunnen vertellen welke applicatie´s hier mogelijk geschikt voor zijn en mogelijk ook een criteria waar het aan voldoet.

Bij voorbaat dank :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan