• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Open vouw model

Status
Niet open voor verdere reacties.

smapat19

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
69
Allen,

Kan iemand mij helpen met het volgende:

Ik wil in excel een open- en dichtvouwmodel maken. Als ik op bv. cel a3 klik, moeten de drie onderste rijden zichtbaar worden, klik ik weer op cel a3, dan verdwijnen de drie rijen weer.


Alvast bedankt.

Groeten,

Amit
 
Wat bedoel je met de "onderste 3 rijen"?

Plaats hier eens voorbeeld (ontdaan van alle prive informatie en gezipt)

Ron
 
exact,

Ik bedoel de drie rijen eronder.

Ik heb geen model gemaakt, dus deze kan ik ook niet plaatsen.
Om het duidelijker te maken, het volgende:

A3 heeft een naam van een werknemer
A4 t/m A6 beschrijft de werkzaamheden van de werknemer.

Als ik klik op A3, moeten de rijen A4 t/m A6 tevoorschijn komen, klik ik weer op A3, dan gaan de rijen a4 t/m a6 weer weg.

Gr,

Amit
 
Dat zal enkel gaan met VBA. Misschien kan je hyperlinks maken en dan de FollowHyperlink gebeurtenis programmeren? Of een Worksheet_SelectionChange gebeurtenis programmeren? Of je kan objecten (shapes) plaatsen met daaraan gekoppeld een kleine macro voor het tonen van de rijen of niet. Voorbeelden genoeg in de help files, op het forum of the internet.

Wigi
 
Laatst bewerkt:
kijk eens onder

"macro / VBA starten dmv dubbelklikken?" op dit forum.

en dan een macro schrijven/opnemen voor het verbergen van regels
en een macro voor het zichtbaar maken van regels.

Mijn oplossing zou zijn om onder A3 zichtbaar maken te plaatsen en onder bijv A4 verbergen te plaatsen. Er is vast nog wel iemand op het forum die weet hoe dit onder 1 cel te programmeren (Wigi?).

groet Jeroen
 
kijk eens onder

"macro / VBA starten dmv dubbelklikken?" op dit forum.

en dan een macro schrijven/opnemen voor het verbergen van regels
en een macro voor het zichtbaar maken van regels.

Mijn oplossing zou zijn om onder A3 zichtbaar maken te plaatsen en onder bijv A4 verbergen te plaatsen. Er is vast nog wel iemand op het forum die weet hoe dit onder 1 cel te programmeren (Wigi?).

groet Jeroen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan