Openbare downloads.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tuurke

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2002
In Avg disk space explorer zie ik bvb in Gebruikers gedeelte "openbaar", "default" "openbare downloads" enz.
Mag de inhoud hiervan verwijderd worden ?

Op de C-schijf vind ik:
Downloads (13.9 Mb)met daarin enkel twee mappen (Software en Video) in Software staan enkel 2 Windows installer pakkets en Video is leeg.
Onder gebruiker vind ik bvb onder mijn naam ook Downloads (leeg)
De map "My downloads" eveneens op de C, bevat alle downloads die ik daar heb opgeslagen.

In Openbaar zie diverse mappen Appdata, desktop, favorites, Libreries, Magix, Openbare afbeeldingen, Openbare downloads (hier vind ik een Map Norton van 720 Mb , Openbare muziek, Openbare videos en nog enkele andere.
Mogelijk, maar niet zeker) is Norton inhoud hier terechtgekomen tijdens het chatten met Symantec als gevolg van bepaalde transacties die zij op mijn computer uitvoerden...zou dat kunnen ?
Het merendeel van de mappen is leeg.

Tuurke.

Norton staat los van downloaden. Het is een .exe installatie programma. Heb je soms een 30 dagen proef versie. Als je niets met Norton doet dan zou ik hem eraf gooien de ruimte en geheugen vreter. Immers meerdere Virus scanners is niet goed. Een is genoeg, vaak krijg je conflicten en verwarring. Je hebt ook nog AVG zie ik. Dit is mijn persoonlijk mening hierover, verder is het aan jou wat je doet.

Ik gebruik al jaren gewoon Microsoft Security Essentials. Hoef geen rommel van derden. Maar dat terzijde.

https://www.schoonepc.nl/optim/antivirussoftware.html

Laatst bewerkt:
Manamana,

Norton Security is bij mij geïnstalleerd.
In de Openbare downloads zit Norton onder de vorm van een 7-tal bestandsmappen. Een 5-tal mappen jaren zijn NIS (Norton Internet Security was geïnstalleerd van 2010 tot 2014. Daarna werd het Norton security.
De meest recente bestandsmap van Norton dateert van 20/02/2016.
Avg is dus niet mijn virusscanner maar wel Avh Pc TuneUp.

Maar wat zijn Openbare downloads ?
Dat zijn zeker geen zaken/downloads die ik er heb opgezet.

Begrippen. Openbare mappen, openbare documenten, openbare afbeeldingen, openbare downloads enz enz.

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows-vista/sharing-files-with-the-public-folder

http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/share-files-using-the-public-folders

Als je een bestand maakt of binnenkrijgt en vervolgens opslaat, kun je aangeven WAAR dat moet worden opgeslagen.
Bij die stap voortaan dus beter opletten. Eventueel kiezen voor 'Opslaan als', dan heb je iets meer mogelijkheden.

Maar zover was je al he. ;)

Laatst bewerkt:
Ik gebruik nooit opslaan, maar steeds "opslaan als" met als bestemming: My downloads en zeker nooit Openbare mappen of dergelijke.

My downloads is een bestandsmap die rechtstreeks op C beschikbaar is en een dubbel is ook niet te vinden in "Gebruikers-user..;enz"

Ik ga jouw Windows link een bekijken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan