Opencart of Prestashop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Suchard

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2011
Ik wil mijn eigen webshop maken.

Nu ben ik al zover gekomen dat er het een en ander is afgevallen.
Maar ik vroeg me af welke software jullie me aanraden.

Magento is te ingewikkeld.
Geen gratis webwinkel want de mogelijkheden zijn te beperkt.
En omdat ik het voor een langere tijd wil proberen, wil ik niet vastzitten aan maandelijkse kosten bij een webwinkelprovider.

Dus mijn keuze gaat nu uit naar Prestashop of Opencart.
Ik hoor graag jullie ervaringen, en misschien een goede tip voor een handboek.

Hangt maar helemaal van je webshop af. Hebben we het over 5 of 50.000 artikelen. Hoeveel bezoekers. Samengestelde artikelen. Koppeling aan je voorraad en administratie. Etc, etc, etc,.......

Wat is je budget?

Er is geen budget ;-)
Vandaar dat ik hem zelf wil maken.

Aantal artikelen zal rond de 100 liggen, is een kleine webshop, met eigengemaakte spullen.
Maar in eerste instantie rond de 30 artikelen die in verschillende kleuren te koop zijn.
Maar wil ook buiten nederland verkopen.

Hoeft niet perse gekoppeld te zijn aan voorraad, maar als ik standaard facturen/berichten kan doormailen dat zou wel handig zijn.

Voor die opzet is Magento inderdaad te groot en complex

Opencart of prestashop, maakt weinig verschil. Al die pakketten kennen dezelfde beperkingen. Afhankelijk van wat je wilt zul je toch aan het maatwerk moeten.

Je zou ook nog Wordpress met de Woocommerce plug-in kunnen proberen. Dat werkt helemaal soepel.

Dit is wat ik als reactie kreeg van een hosting bedrijf, vandaar dat ik wordpress had afgeschreven

We ondersteunen Wordpress wel, maar als shop (dis met een shop plugin)
raden we het niet echt aan. Wordpress is geen webshop software maar een
Content Management System (CMS) met bepaalde plugins die het mogelijk
maken om producten te verkopen.

Dit is vooral handig als je een informatieve website hebt en maar 1
product verkoopt (bijvoorbeeld een boek).

PrestaShop heeft meer mogelijkheden dan OpenCart, maar is wel wat minder
stabiel als software. OpenCart is weer eenvoudiger in de bediening.
Het gaat er om wat je het meest belangrijk vinden.
Veel functionaliteit = PrestaShop
Veel gebruiksgemak = OpenCart

Klopt gedeeltelijk. Wordpress kan veel meer. Voor jouw toepassing, meer dan voldoende. Voordeel is dat het gemakkelijk is om aan je wensen aan te passen, zonder veel technische kennis.

Prestashop veel features. Ben ik het niet zo mee eens. Bekijk maar eens de online demo bij prestashop zelf.
Opencart. Geen idee.

Dan zou ik je bijna ZenCart gaan adviseren. Maar dat is een draak om goed werkend te krijgen.

Hoi,

Ik heb nu wordpress en de woocommerce plugin geïnstalleerd.

Als ik de site nu overzet naar mijn ftp server, kan ik met het programma dreamweaver dan ook de content wijzigen??

En een probleempje: toen ik wat aan het proberen was, ik had een product toegevoegd, en als ik dan kijk naar site bekijken krijg ik de melding dat de "pagina openen mislukt, omdat de server niet beveiligd is"?
Ook als ik als bezoeker de site bekijk, en op een kopje klik krijg ik deze melding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan