Opene van bestanden gekoppeld aan de unieke sleutel

Status
Niet open voor verdere reacties.

kmzrmt

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 apr 2007
Hallo, ik ben bezig met het opzetten van database via access.
Dit gaat geweldig hij is bijna klaar(heel simpel) en hij doet het naar wens.

Nu wil ik dat de unieke sleutel gekoppeld wordt aan een bestand met de naam van deze sleutel. Dus sleutel 23123 moet gekoppeld worden aan bestand 23123.exe.

Dit lukt mij niet helemaal, ben eigenlijk best nieuw met access. Het lukt me wel om een bepaald bestand te openen maar ja.... die kun je van te voren ingeven

Wie kan er mogelijk een oplossing bieden?

Als je met koppelen bedoelt dat je een path opslaat naar een file dan kan ik je wel helpen.
Je maakt een record aan in je tabel en je pakt het ID van dat record. Bijvoorbeeld 23123.
Je moet het pad naar je bestand ophalen en daarna kan je je bestand renamen naar 23123....
Je kan ook het bestand kopieren, controleren en daarna het origineel verwijderen. Dit is wel veiliger. Alhoewel er niet veel kan gebeuren. Ligt eraan hoe belangrijk het bestand is dat je renamed.

Voor kopieren of hernoemen/verplaatsen kan je het FSO object gebruiken, Je kan het Shell commando gebruiken of je kan zelf een kopieer functie schrijven.

Succes!

Openen bestand/sleutel

Ach soo.
Dan weet ik dat het kan, ik ben niet zo goed in programmeren(basic.....heel lang geleden) maar dan ga ik er zeker uit komen.

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan