Ik heb een makro die sommige gebruikers (op ons systeem) een bestand gewoon laat openen maar bij andere gebruikers (die geen toegang hebben tot betreffend bestand) het bestand automatisch weer direct laat sluiten. Hierbij maak ik gebruik van de username.
Nu zoek ik echter een (stukje) makro die, in plaats van het bestand direct en zonder waarschuwingen weer laat sluiten, het bestand voor niet ingestelde medewerkers automatisch en zonder waarschuwingen als "alleen lezen" laat openen. Ik heb echter al van alles geprobeerd maar telkens krijg ik toch weer diverse waarschuwingen cq keuze vragen voorafgaand aan het "als alleen lezen openen". De makro staat uiteraard in ThisWorkBook. Het gaat om onderstaande makro waarbij ik het onderste stukje met de ??? graag nader ingevuld zou zien. Daar waar "Medewerker 1" staat hoort uiteindelijk de username te staan van diegene die gewoon mogen openen. Wie kan mij helpen?
Private Sub Workbook_Open()
Application.ScreenUpdating = False
On Error GoTo Fout:
If Application.UserName = "Medewerker 1" Then GoTo Doen
If Application.UserName = "Medewerker 2" Then GoTo Doen
GoTo AlleenLezen
Doen:
MsgBox "Bestand beschikbaar om te wijzigen"
Exit Sub
Fout:
Application.DisplayAlerts = False
ActiveWorkbook.Close
Exit Sub
AlleenLezen:
MsgBox "Het bestand wordt geopend als alleen lezen, wijzingen worden niet opgeslagen"
?
?
?
?
End Sub
Nu zoek ik echter een (stukje) makro die, in plaats van het bestand direct en zonder waarschuwingen weer laat sluiten, het bestand voor niet ingestelde medewerkers automatisch en zonder waarschuwingen als "alleen lezen" laat openen. Ik heb echter al van alles geprobeerd maar telkens krijg ik toch weer diverse waarschuwingen cq keuze vragen voorafgaand aan het "als alleen lezen openen". De makro staat uiteraard in ThisWorkBook. Het gaat om onderstaande makro waarbij ik het onderste stukje met de ??? graag nader ingevuld zou zien. Daar waar "Medewerker 1" staat hoort uiteindelijk de username te staan van diegene die gewoon mogen openen. Wie kan mij helpen?
Private Sub Workbook_Open()
Application.ScreenUpdating = False
On Error GoTo Fout:
If Application.UserName = "Medewerker 1" Then GoTo Doen
If Application.UserName = "Medewerker 2" Then GoTo Doen
GoTo AlleenLezen
Doen:
MsgBox "Bestand beschikbaar om te wijzigen"
Exit Sub
Fout:
ActiveWorkbook.Close
Exit Sub
AlleenLezen:
MsgBox "Het bestand wordt geopend als alleen lezen, wijzingen worden niet opgeslagen"
?
?
?
?
End Sub