• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Openen Excel Bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

MarcSch

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2007
Berichten
47
Goede morgen,

ik ontvang een excel bestand dat ik niet kan openen in Excel 2003 (11.8134.8132)SP2, of toch niet met opmaak zoals het verstuurd werd.(weet wel niet met welke versie het dokument gemaakt werd maar veronderstel Excel 2007)
In Excel Viewer kan ik het wel bekijken zoals verstuurd maar niet bewerken of opslaan.
Ik downloade reeds Compatibiliteitspakket voor Microsoft Office Word, Excel maar dit lost blijkbaar probleem ook niet op.
Weet iemand of dit op de één of andere wijze op te lossen valt????

Bedankt voor je reacties.

groetjes,

Marc
 
misschien zelf meegaan met de laatste versie waarmee die is gemaakt, of vragen of diegene hem alsnog wilt opslaan jouw versie met de kans dat niet alles uit de nieuwe versie wordt mee geconverteerd.
 
Bestand openen

Jackall,


dit is uiteraard de eenvoudigste oplossing maar zit hier op een bedrijf waar alles via IT afdeling moet gaan, als ik moet wachten op nieuwe versie zijn we weeral een paar maand verder :)
Heb al aan de afzender (in USA) gevraagd om anders op te slaan maar met dit bestand heb ik dezelfde problemen.
Is er echt geen andere oplossing gezien het met Excel Viewer wel geopend wordt?
 
Laatst bewerkt:
Het is een merkwaardige gedachte, maar probeer het eens met Kladblok te openen. Het is n.l. mogelijk in excel een bestand als tekstbestand op te slaan terwijl de extensie .xls behouden blijft. Het voordeel daarvan is een aanmerkelijk kleiner bestand terwijl het met enige kunstgrepen weer een normaal excel bestand kan worden.
Joop
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan