• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

openen - formules - plakken speciaal...

Status
Niet open voor verdere reacties.
bijlage klaargestoomd...

Heren, in bijlage een voorbeeld. Keuze.xls is de algemene keuzelijst, daarna volgen de andere excel-bestanden, zijnde altijd eerst xxxx_1.xls, dan xxxx_2.xls.

PS : files onder c:\ plaatsen aub.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
mmmmmmmmm

Prober deze ode eens op je button:

Code:
Sub Workbook_Open()
Dim Myname As String

Application.DisplayAlerts = False
Workbooks.Open Filename:="C:\a_msv_1.xls"
Workbooks.Open Filename:="C:\a_msv_2.xls"

Workbooks("a_msv_2.xls").Activate
Cells.Copy
Range("A1").PasteSpecial xlPasteValues
Application.CutCopyMode = False
Workbooks("a_msv_2.xls").SaveAs "C:\a_msv_3.xls"

Workbooks("a_msv_1.xls").Close False

Application.DisplayAlerts = True

End Sub

Of zit ik er nu echt naast?

Groet,
Ferenc

bestand1

Het eerste bestand wordt automatisch gegenereerd vanuit een fox-pro-toepassing. Die exporteert de gegevens in alfabetische en/of numerische volgorde. Probleem is dus dat die gegevens niet goed geordend zijn voor evaluatie. Vandaar dat ik met formules (zie bestand ...2.xls) de gegevens orden in een aanvaardbare volgorde.

Kortom

bestand1.xls wordt telkenmale (4 keer per dag) vernieuwd vanuit de fox-pro-toepassing. Het bestand bestaat dus altijd in alfabetische vorm en die vorm is NIET werkbaar.

Mijne Heren , tussendoor nog een vraagje over een antwoord dat nog niet gegeven is (denk ik) . Hoe kan ik bestand2.xls (met de macro in this worksheet) openene zonder dat die macro direct wordt uitgevoerd ?

dbv,

Stefano

Ik moet hier waarschijnlijk een schakel in de redenering missen, maar waarom wordt bestand1.xls dan geopend? Als het toch gesloten wordt en de data uit bestand2.xls naar een derde bestand geschreven worden?

Wigi

bestand1 wordt ongeveer 5 maal per dag gegenereerd door een fox-pro-programma. De gegevens staan in dat bestand NIET in de juiste volgorde, alsook zijn er gebruikers die niet willen dat er ZO VEEL gegevens getoond worden. Mijn oplossing daarvoor is een bestand2 te creëren dat met behulp van formules die gegevens WEL in de juiste volgorde zet. Gevolg : bestand1 moet eerst geopend worden, gevolgd door bestand2 dat op die manier de gegevens in het gewenste formaat weergeeft (zie mijn bijlage in vorig bericht ! ). Na raadpleging moet je dan bestand2 afsluiten, nee antwoorden op de vraag om op te slaan en daarna bestand1 afsluiten.

Dat is de reden waarom ik wil automatiseren. Hoe ? Inhoud van bestand2 kopiëren en plakken binnen hetzelfde bestand , bestand2 opslaan onder een andere naam (zoniet gaan formules verloren) en daarna bestand1 dat nog openstaat automatisch afsluiten.

*****************************************************************************************************
In mijn eerste bericht schreef ik : gebruik ik wel de juiste formules ? Misschien is het hier wel zo dat jullie (als kenners) niet begrijpen waarom ik (een niet-kenner) via bestand2 naar bestand3 ga. Waarom ga ik niet rechtstreeks van bestand1 via een macro naar bestand3 ? Ik weet dat niet ! Kan dat dan ? Misschien , maar ik weet het niet , vandaar dat ik steeds dezelfde weg van 1 naar 2 naar 3 volg.
*****************************************************************************************************

Stefano,

Om je macro's uit te zetten zie:
Quote:
2de probleem : hoe kan ik bestand2.xls openen om eventueel een formule aan te passen.

je zou het kunnen doen door: excel te openen je macro beveiliging op medium (extra/macro/beveiliging) te zetten zodat je bij het openen van blad 2 je macro's uit kan zetten en hierna je code aan passen

Heb je onze code al geprobeert die ik vanmiddag als laatste heb gepost?

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
ok denk ik

Demeter,

Het werkt wat je vooropstelde. Alvorens de vraag af te vlaggen ga ik toch nog eens grondig nakijken. Alvast bedankt Heren !

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan