Openen in nieuw tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

PJnijm

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 feb 2005
Bij IE was ik altijd gewend dat hij een nieuw tabblad opent in een nieuw venster. Dit krijg ik bij de instellingen van FF niet gedaan.

Voorbeeld ik ga naar de Telegraaf en link naar een pagina. Deze geeft ie dan weer in hetzelfde venster. Hij komt niet met een nieuw venster ernaast op de balk. Hoe wijzig ik dat?

Als je kijkt in Firefox onder Extra > Opties > tabblad Tabbladen.
Staat daar wel "Nieuwe pagina's moeten worden geopend" en dan "een nieuw tabblad" ingesteld?

Ja kijk maar naar mijn bijlage maar dat helpt dus niks.

Bijlagen

• Venster.jpg
    Venster.jpg
    97,5 KB · Weergaven: 108
Even lachen......sorry dit is versie 3.5.

ps zou het kunnen zijn dat deze laatste beta versie nog wat bugs heeft? Zit toch tegen de deadline aan.

Laatst bewerkt:
Verwijder jij je eigen vragen? Dat is censuur hoor......

Hmm dat bedoelde ik nou juist. Nu had ik dit met IE ook wel eens maar dat was eenvoudig op te lossen. Bij FF werkt de optie niet. Ik heb welliswaar wel de BETA versie van FF 3.5 maar toch die zou toch ook moeten werken.

Als iemand het weet hoor ik het graag..

Ik doelde op de laatste officiële versie van Firefox, dat is 3.0.11....
Maar je kan alsnog proberen versie 3.5 te verwijderen en de 3.0.11 te installeren en kijken of het probleem zich daar ook voordoet. Zo kun je kijken of het probleem zich alleen in de beta ligt.

yep zou ik kunnen proberen al denk ik dat 3.5 (the final) deze week operationeel gaat worden. Maar ik denk dat die optie niet werkt in de beta versie...........

Optie "nieuwe venster openen in een nieuw tabblad"

Als we het hebben over hetzelfde: website waar de links via een target="_blank" worden geopend is dat geen probleem in 3.0.11. (zie bericht 2)

Ik heb een voorbeeld (bijlage) geplaatst, maar wat ik bedoel stel je zit op de site Telegraaf en je opent een venster in de Telegraaf naar een artikel. Dan opent ie in hetzelfde tabblad. Gevolg is vaak als je die weg tikt ook de Telegraaf weg is. Ik wil per se steeds een nieuw venster/tabblad zien onder in de werkbalk zoals bij IE.

ps misschien kan mij iemand ook een uitleggen wat het verschil is tussen een tabblad en een venster. Volgens mij is dat hetzelfde?

Laatst bewerkt:
Je wilt dus dat als je firefox "per ongeluk" afsluit, je een melding krijgt dat niet alle tabbladen worden gesloten?

Verschil tussen venster en tabblad is dat als je ervoor kiest om in een nieuw venster te openen, je een nieuwe window op je taakbalk krijgt i.p.v. werkblad boven in firefox.

Ik wil als ik bijvoorbeeld op de site Telegraaf sta en een artikel aanklik van bijvoorbeeld M. Jackson dat ik onderin de werkbalk krijg te zien. Telegraaf (balkje) Michael Jackson (balkje) (venster) zodat als ik MJ weg klik weer terug gaat naar het oorspronkelijke hoofdsite van de Telegraaf. Of dat ie onderin de balk gewoon blijft staan.

Aha, dat bedoel je.
Maar dat gaat bij het geval van het artikel van bijv. Michael Jackson niet zomaar.
Zie het voorbeeld als je op deze link klikt.
Waarschijnlijk opent je firefox nu in een nieuw tabblad. Als je nu bij de instellingen onder Extra > Opties > tabblad Tabbladen het vinkje weghaalt voor "Nieuwe vensters openen in een nieuw tabblad" dan opent dezelfde link in een nieuw venster, zoals je waarschijnlijk wilt.

Links op websites die niet staan ingesteld om in een nieuw venster/tabblad te openen, dien je zelf te doen via rechtsklikken op de link en dan te kiezen voor "een nieuw venster" of "een nieuw tabblad".

Klopt het vinkje moet juist WEG in tegenstelling van IE waar je juist wel dat vinkje moet plaats.....

OOPS nu weer ineens niet. Het maakt niet uit of je het aanvinkt of niet. Je ziet geen verschil, zou het dan toch te maken kunnen hebben dat een beta versie is??

Laatst bewerkt:
Dit topic wordt langer en langer....maar een oplossing biedt het vooralsnog niet. :(
Toen ik lang geleden naar firefox overstapte was dat voornamelijk vanwege de mogelijkheid om tabbladen automatisch naast elkaar te openen - zo kon ik snel switchen tussen websites.
Nu gaat dat niet meer. De sites openen over elkaar en niet meer naast elkaar.
Ik heb de latest official versie en in de opties gekozen voor: openen in een nieuw tabblad....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan