Openen met Computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

giantsquid

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2008
Hallo allemaal!

Als ik Explorer (Windows Verkenner) opent kom ik meteen in de map Mijn Documeten.
Wat ik egenlijk wel vervelend vind, men zou dit toch zelf moeten kunnen kiezen, dat wil ik dan ook. Weet iemand hoe ik dit moet doen? en dan nog de volgende vraag, de grote van het venster zou ik ook willen aanpassen bij het opstarten ervan, hoe gaat dit in z'n werk?

Ook nu weer alvast bedankt voor jullie medewerking

Gr John

Hoewel deze opstartlocatie best nuttig kan zijn, is het niet altijd de meest praktische opstartmap. Gelukkig is het mogelijk een snelkoppeling naar de Windows Verkenner in het startmenu te maken, welke naar een voorkeursmap kan verwijzen. Klik hiervoor in de Windows Verkenner (Alle Programma's, Bureau-accessoires) met rechts op de voorkeursmap en kies voor Kopiëren naar, Bureaublad (snelkoppeling maken). Door via de Eigenschappen (klik met rechts op de aangemaakte snelkoppeling) de opdrachtregel bij Doel te wijzigen, kan de weergave van de Windows Verkenner naar wens worden aangepast. Zo laat de opdrachtregel "%SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, D:\" bijvoorbeeld de Windows Verkenner in de root van de D:-schijf uitkomen (tip: kies bij Uitvoeren voor Gemaximaliseerd zodat de Windows Verkenner bij het openen standaard het gehele scherm gebruikt). Nadat de naam van de snelkoppeling is gewijzigd, kan deze naar het startmenu worden gesleept.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan