(openen met) terug wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fokker

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2005
Ik heb een bestand willen openen met paint, maar was even onoplettend, en het vinkje dit bestand altijd openen met was aangevinkt, hoe krijg ik dat terug weg?
ik wil dit niet met een ander programma doen, want dit blijkt een jpg bestand te zijn, en er staat dat het een .dat bestand is.
ik kan dit wel verwijderen, maar als ik dan nog van deze bestanden heb zal hij altijd terug naar paint gaan vrees ik.
wie weet raad?

even dat bestandje aanklikken met je rechtermuisknop, dan op openen met gaan staan, dan met de muis naar programma kiezen. hier kan je aangeven wel/of niet altijd openen met dit programma.

Open verkenner en klik bovenaan op Extra en kies voor Mapopties.

Ga naar het tabblad bestandstypen en zoek in de lijst naar de extensie dat. Klik vervolgens op verwijderen.

- Open verkenner (mijn documenten)
- Ga naar extra >> mapopties.
extra_mapopties.gif

- Klik op het tabblad bestandstypen.
- Duid de extensie aan van het bestandstype dat jij wil veranderen en klik op wijzigen....
extra_mapopties_bestandstypen.gif

- Duid nu in het lijstje je gewenste programma aan, als het er niet staat moet je handmatig het programma even zoeken in program files.

- Duid ook volgende optie aan:
extra_mapopties_bestandstypen_rmbr.gif

Het feit dat je soms dat-bestanden hebt ligt niet aan het veranderen van de bestandsassociatie... waar haal je die jpg's dan?

James :)

De dat. bestanden komen van een bevriende ouwe mens, die iets verkeerd moet doen, maar ik weet niet wat.
de vorige keer heb ik de extentie gewijzigd van dat. in jpg, en toen gingen de fotos wel open.
deze keer heb ik een fout gemaakt, en omdat altijd openen met aangevinkt was, blijft hij deze dat. bestanden openen met het aangegeven programma.
Ik heb alle vorige raadgevingen gevolgd, maar als ik de file terug opsla in documenten blijft hij deze openen met het opgegeven programma.
Ik heb deze dat. bij bestandstypen verwijderd, en toch blijft hij deze openen met hetzelfde programma.
Probleem is dat je een programma MOET kiezen, er is geen mogelijkheid om GééN programma te kiezen.
Ik kan dus de extentie wel wijzigen, maar elk ander dat. bestand krijgt het icoon van het laatste gebruikte programma,

Tijdens opslaan van de files kun je ook al een keuze maken.
Ik kan uit je berichten niet zien hoe je de files binnen krijgt.
Maar probeer eens "Opslaan als" en typ achter de naam van de file ' .jpg '
Kans dat de juiste extensie wordt opgeslagen.

ALs je in de bestandtypen lijst alle ' .dat ' extensies verwijderd (goed opletten, kunnen er 2 of 3 zijn) en goed lezen wat erachter staat, dan zou dit moeten werken.

Er kan zelfs nog een instelling zitten in de foto editor die ze nu opent.

opgelost paul,
het zat in irfanvieuw en in de bestandstypen.
irfanview verwijderd, dat bestand uit bestandstypen verwijderd, het stond er inderdaad meer dan 1 keer in, en irfanview na terug opstarten terug geinstalleerd, en alles terug oké.
Ik heb wel moeten zoeken om het in bestandstypen te kunnen verwijderen, omdat geavanceerd pas verschijnt wanneer je op terugzetten hebt geklikt.
Thanks,
willy.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan