openen oudere Office bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

AnnevdD

Verenigingslid
Lid geworden
8 mei 2007
Sinds ik Windows 10 heb geïnstalleerd heb ik problemen met het lezen in Word en Excel (2013) van bestanden van oudere versies van Word en Excel.
Bij het openen van ontvangen bestanden in Outlook gaat het vaak direct mis en krijg ik een melding dat het bestand beschadigd is.
Als ik het bestand dan opsla kan ik het vaak ook niet lezen.
Bij Excel lukt het vaak wel als ik het met Excel 2010 probeer.
Bij Word zie ik tegenwoordig als ik met de rechter muisknop op de bestandsnaam in de verkenner klik, behalve de optie Openen (die dus een foutmelding oplevert) ook de optie Bewerken. Als ik die gebruik dan kan ik het bestand gewoon openen en bewerken.
Kan iemand me vertellen wat er aan de hand is en wat ik moet doen om dit probleem op te lossen.

Ik zou zeggen, op basis van deze posting:
Eerst proberen Office 2013 te herstellen. Werkt dat niet (zoals in gast0225's geval) deïnstalleren en opnieuw installeren (zorg er wel voor dat je de Office 2013 licentie-code vooraf bij de hand hebt).

Tijs.

Ja, dat heb ik al gedaan. Het hele Office pakket opnieuw geinstalleerd. Maar dat hielp jammer genoeg, niets.

Andere ideeën?

In het verleden heb ik een gelijksoortig probleem gehad. Na veel proefnemingen heb ik toen de oplossing gevonden en op dit forum gecommuniceerd. Helaas lijkt de historie opgeruimd.
Helaas ken ik alle details niet meer. Het had te maken met een config van Apple - iCloudconfig ?? Door deïnstallatie daarvan was MIJN probleem opgelost en kon ik de bewuste bestanden weer openen.

In het verleden heb ik een gelijksoortig probleem gehad. Na veel proefnemingen heb ik toen de oplossing gevonden en op dit forum gecommuniceerd. Helaas lijkt de historie opgeruimd.
Helaas ken ik alle details niet meer. Het had te maken met een config van Apple - iCloudconfig ?? Door deïnstallatie daarvan was MIJN probleem opgelost en kon ik de bewuste bestanden weer openen.

Ik heb de thread gevonden bij de Microsoft Community:
https://answers.microsoft.com/nl-nl...7/9191cde5-a317-4bd9-a802-2244db321b44?page=5
en
https://answers.microsoft.com/nl-nl...e/c0da6051-925f-4260-bcf9-33e93ec31445?page=4

Mogelijk kan dit van dienst zijn.

Laatst bewerkt:
Ik heb iCloud verwijderd maar dat hielp me niet.
Ik had ook nog diverse andere Apple programma's (iTunes, software update etc) op mijn PC staan. Die heb ik nu ook verwijderd en nu id mijn probleem opgelost. Excel en Word werken weer normaal en kunnen nu ook weer vanuit Outlook worden opgestart.

Hartelijk dank voor de hint.
Ik ben blij. Je kon er omheen, maar het was wel erg hinderlijk.

Prima. Met deze wetenschap zou je de verwijderde software één voor één weer kunnen installeren en na ieder install het openen van je Office bestanden controleren. Op die manier kom je er achter welke de boosdoener is.
Bij het schermpje Apple Software update stond bij mij ook iCloudconfig. Dit was/is de boosdoener bij mij. Alleen de Apple Software update en iTunes heb ik nog steeds geïnstalleerd.
Suc6
.
Als je van mening bent dat je probleem is opgelost zou je dat als zodanig kunnen aangeven (rechts-boven)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan