• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

openen plaatje met hyperlink lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ilse Roelofs

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2004
Ik heb het al eerder geplaatst, maar ik heb nog steeds een probleem met het openen van geplaatste hyperlinks in een bepaald bestand. Bij het aanklikken van de link gebeurt er niks! Ik heb het alleen bij een bestand dat ik nu gebruik (en waar heel veel gegevens in zitten), bij andere bestanden opent ie wel de imagebrowser van XP.

Ik kan nog steeds niet ontdekken waar het nu aan ligt.
Hopelijk kan iemand mij helpen!!:8-0: :8-0:

Laatst bewerkt:
Aanvulling

Ik ben aan het proberen geslagen, ik heb allereerst alle gegevens naar een nieuw bestand met nieuwe werkbladen gecopieerd. Dit heeft geen vruchten afgeworpen.
Vervolgens ben ik aan de slag gegaan met het invullen van de formule
=Hyperlink("N:\Documenten\foto.jpg";"foto") (in plaats van via bestand invoegen hyperlink te werken (wat wat mij betreft makkelijker is)
Nu ben ik erachter gekomen dat dat in sommige cellen wel werkt en andere cellen niet.

IS ER IEMAND DIE MIJ AJB KAN HELPEN? Ik kom er maar niet achter?
Ik ben jullie eeuwig dankbaar.

groeten Ilse

Kun je (een deel van) je document zippen en dan hier posten?
Wellicht kunnen we het probleem dan opsporen.

Hm, raar hoor. Ik heb het volgende geprobeerd: Een nieuwe werkmap aangemaakt. In een willekeurige cel gaan staan, "invoegen", "Hyperlink". In het dialoogvenster wat tevoorschijn komt, kies ik voor "Bestaand bestand of webpagina". Aan de rechterkant van het dialoogvenster klik ik op "Bestand". Dan krijg je een nieuw dialoogvenster. Onder in dat venster kies ik bij "Bestandstype" voor "Internetbestanden". Ik kies een willekeurige afbeelding door er op te dubbelklikken, dan kom je terug in het vorige dialoogvenster. Boven in dat venster kun je dan nog de weer te geven naam invullen. Als je dan op ok klikt, verschijnt de Hyperlink keurig in de bestreffende cel. Als ik daar op klik, wordt (in dit geval) Photo Editor geopend en zie ik de gewenste afbeelding. Geen centje pijn. Ik gebruik Office 2000 onder Windows 2000 (servicepack 2). Weet je zeker dat het pad naar de afbeelding goed is, of de naam goed gespeld? Het zijn soms maar hele kleine dingetjes die de boel in de soep kunnen laten lopen...

Beste Paul en MayNiak,

het probleem is opgelost, wel met een omweg, die achteraf heel gunstig uitpakt. Zie mijn berichten onder de naam 'raadsel'.

In ieder geval bedankt!
:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan