Openen Word-document via Excel?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

marlos

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Berichten
64
Hallo allemaal,

Wanneer ik (Via de Windows-verkenner) een Word-document wil openen, lukt dit niet, omdat de applicatie Excel wordt opgstart...... Als ik in de Verkenner op het Word-document via de rechtermuisknop aangeef: "openen met....... Word" wordt het bestand wel zonder problemen geopend.

Echter, hoe krijg ik het weer voor elkaar, dat het Word-document door een dubbelclick goed wordt opgestart? :confused::confused::confused:

Alvast bedankt voor alle tips.

groeten Martijn
 
Laatst bewerkt:
het gemakkelijkst is onderstaande manier:

Open je verkenner, klik op EXTRA, klik dan op MAPOPTIES en ga naar de tab BESTANDSTYPEN.

zoek nu de extentie DOC op en klik op aanpassen.

In het venster wat nu opent kies je WORD en zorg dat het vinkje aan staat bij: dit type bestand altijd met dit prgramma openen.

succes!
 
Hallo allemaal,

Wanneer ik (Via de Windows-verkenner) een Word-document wil openen, lukt dit niet, omdat de applicatie Excel wordt opgstart...... Als ik in de Verkenner op het Word-document via de rechtermuisknop aangeef: "openen met....... Word" wordt het bestand wel zonder problemen geopend.

groeten Martijn

In dit zelfde venster kan je een vinkje zetten bij: dit bestand o.i.d. altijd openen met.
Dan worden bestanden met deze extensie altijd geopend met dat programma.
 
Super, bedankt!!!

Overigens, de optie 'dit bestand altijd openen met Word' stond wel aangevinkt, maar stond heel licht (schaduw) weergegeven, zodat ik deze niet kon aanpassen. Gelukkig stond hij standaard wel al aangevinkt. :thumb::thumb::thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan