OpenFileDialog

Status
Niet open voor verdere reacties.

erikiej1

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2008
Geachte lezer,

Kun je OpenFileDialog ook in C++ gebruiken?
Zo ja, welke header moet ik dan hebben?
Zo nee, hoe kan ik dan eventueel wel een bestand openen?

Vriendelijke groet, Erik.

Eh ja. Maar het specifieke antwoord is een beetje afhankelijk van de IDE die je gebruikt. Het kan heel hardcore door direct met de windows controls te linken, maar meestal is er wel een oplossing gegeven. Volgens mij zit dit in een aantal IDE's in windows.h, maar dat is dus afhankelijk van welke gebruikt wordt.

Anders zijn er ook nog omgevingen als Qt die hier een oplossing voor geven. Je kunt de dialog ook zelf bouwen. Legio mogelijkheden, maar de meeste IDE's (buiten wordpad :) ) hebben wel een oplossing aan boord

Hé, bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb al iets gevonden: OPENFILENAME.
Het gaat heel goed. Als ik nog op problemen stuit post ik het hier wel weer.

Bedankt!

Toch nog op een probleempje gestuit:

Ik moet niet alleen bestanden kunnen openen en opslaan, ook hele mappen selecteren.
Hoe zorg ik ervoor dat een gebruiker een map kan selecteren? (En dat het programma vervolgens bijvoorbeeld alle .txt bestanden gaat gebruiken?)

Bij voorbaat dank.

Bedoel je: als je de directory eenmaal hebt of hoe krijg ik de directory? En hoe portable moet het zijn? Als je programmeert in visual C++ kun je waarschijnlijk het makkelijkste linken met de standaard scriptshell. Maar dan werkt het alleen in windows xp en hoger.

Ik gebruik Dev-C++. Wat bedoel je met: 'hoe portable moet het zijn?'?
Ik bedoel dat zich een venster opent, net als bij het openen van een bestand, maar dan wordt geen bestand geselecteerd, maar een hele map.
(Of meerdere bestanden tegelijkertijd, maar ik denk dat dat veel ingewikkelder is)

portable als in: moet het ook op unix/linux e.d. kunnen werken? Als je toch alleen voor windows wil, kun je net zo goed de gratis ide van microsoft gebruiken.

Ik heb ook met dev-C++ in het verleden gewerkt hoor, maar met de gratis versies van microsoft is het voor alleen windows wel een stuk makkelijker. Op linux gebruik ik tegenwoordig Qt voornamelijk (als ik het al gebruik, doe het niet vaak meer).

't Is maar een klein schoolprojectje hoor, dus slechts voor windows is genoeg.
Maar ik kan dus niets vinden wat gewoon een map selecteert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan