OpenForm - formulier openen met bepaalde ID

Status
Niet open voor verdere reacties.

RANG3D

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2016
Hallo allemaal,

Het probleem:
Als ik het formulier "Klanten Zoeken" open, en op het pictogram helemaal rechts naast "Test Persoon 1" klik om een het notitiescherm te openen, lukt dat perfect.
Hij opent mooi het notitie scherm op ID = 19 met de daarbij horende notities. (deze notitie heb ik manueel ingevoerd via de tabel Notities)

Als ik op datzelfde pictogram klik bij "Test Persoon 2" = ID 20, opent het scherm notitie toevoegen wel, maar niet op het ID = 20 van Test Persoon 2.
Als ik hier nu manueel net als bij Test Persoon 1 een notitie toevoeg in de tabel Notities en dit dan weer probeer, lukt het opeens wel.

Is er een manier om dit correct te laten verlopen ook al staat er nog geen notitie bij die klant in?

Dit is de code die ik hiervoor gebruik:
DoCmd.OpenForm "NotitieToevoegen", , , "[KlantID] = " & Me.KlantID, , acDialog

Ik ken nog niet zo heel veel van Access dus hoopte ik hier iemand te vinden die mij ermee kan helpen. :)
Hier het linkje naar de database, mocht dat helpen, ik kan het niet zo goed uitleggen namelijk: Access.zip
Ik kon het niet als bijlage opladen omdat het de 100kb overschreed.

Alvast heel hartelijk bedankt! :)

Ik heb je db nog niet kunnen blijken, maar zo op het eerste gezicht zeg ik: waarom zet je de notities niet als subformulier op je Klanten formulier? Ben je in één keer van al je problemen af. Nou ja, al je problemen: deze dan :).

Hey OctaFish,

Bedankt voor de reactie.
Ik had dat net niet gedaan om de reden dat ik het zo overzichtelijker vond.
Ik heb namelijk een doorlopend formulier om klanten op te zoeken, om daaronder nog een subformulier op te stellen vond ik niet zo overzichtelijk. :)

Mocht je toch nog even de tijd en moeite vinden om de db te bekijken, zou dat fijn zijn.

Anders zal ik het toch op jou manier zoals hierboven omschreven proberen.

Alvast bedankt voor je antwoord! :)

Ik zal dat nog proberen vanavond. Maar een doorlopend formulier voor Klanten zou ik zelf al nooit gebruiken, dat is bij mij altijd een enkelvoudig formulier met een keuzelijst in de koptekst om een klant op te zoeken. Met dus doorlopende formulieren voor de gekoppelde objecten. Eventueel zet ik die dan op een tabblad control voor de overzichtelijkheid.

Ik heb je formulier een beetje uitgebreid met een formulier zoals ik 't zou doen in dit geval. Ik heb het formulier daartoe uitgebreid met een keuzelijst om te zoeken/filteren zodat je zoekformulier niet meer nodig is, en van Notitie dus een gekoppeld doorlopend formulier gemaakt.
Overigens zie je ook dat jouw db, met een extra formulier er bij, makkelijk te zippen is onder de 100kb :).

Bijlagen

Hey OctaFish,

Bedankt voor je antwoord en excuses voor mij late reactie.
Ik kan je .zip file niet openen, "can not open <path>.zip as archive".
Ik kan hem uit niet extracten naar mijn bureaublad, doe ik hier wat fout?

Alvast hartelijk bedankt voor je snelle reactie!! :)

Ik zie het, ik krijg ook een fout. Ik heb 'm opnieuw gezipt, en toen werd-ie gelijk een stuk groter. Ik heb de zip hernoemd naar xlsb zodat hij te uploaden is. Als je hem hebt opgehaald, moet je hem dus eerst hernoemen naar .zip.

Bijlagen

Hey OctaFish,

Dit vind ik inderdaad ook een veel betere optie, het blijft heel overzichtelijk op deze manier!
Ik zocht het denk ik veel te ver, maar dit bleek dus zinloos.

Hartelijk bedankt voor al je hulp! :)

Hey OctaFish,

Is het misschien ook mogelijk met zo een keuzelijst om op meer dan enkel achternaam te gaan zoeken?
Bijvoorbeeld ik mijn voorbeeldje kan ik zoeken op Naam, Voornaam, Straat, Postcode & Gemeente.

Is dit bij een keuzelijst ook mogelijk of kan dit niet?

Alvast bedankt voor je antwoord! :)

Da's een simpele vraag (althans: simpel antwoord): nee, dat kan niet. Je kunt uiteraard wel meerdere keuzelijsten maken die in beginsel dezelfde handeling uitvoeren en waarbij de volgorde van de velden anders is. Je zoekt met een keuzelijst namelijk altijd op de eerste zichtbare kolom. Een paar maanden geleden is er nog wel een vraag voorbij gekomen over het filteren op losse tekst in meerdere velden tegelijk. Dat kan wél weer, door een tekstvak te maken waarin je dan de zoektekst typt. Op basis van die tekst kun je dan in meerdere velden tegelijk zoeken.

Hey OctaFish,

Oké, dat is duidelijk! :)
Bedankt voor die info en uiteraard voor al de hulp met dit formulier!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan