opengl in ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

RobindeDooie

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2010
Berichten
85
Ik heb opengl geinstalleerd in ubuntu 10.04. alleen hij werkt niet op internet. Ik weet niet of hij wel in een game werkt, dus dat ga ik even testen, maar bij runescape krijg ik wit beeld als ik hem op opengl zet. wie weet wat dit is?
 
IK ben er denk ik achter. opengl werkt helemaal niet en is toch geinstalleerd. ik heb dus drivers nodig denk ik. het is een laptop met een intel mobile 4 series chipset. weet iemand waar ik aan drivers kan komen?
 
Intel drivers zitten al in de kernel.
Je hoeft dus niets te installeren voor de drivers, van opengl heb ik geen kaas gegeten.
Misschien wat opties in je xorg.conf, maar zoals ik al zei, heb ik er geen kaas van gegeten.
 
Geef in een terminal eens het commando "glxinfo" (zonder aanhalingstekens). Als OpenGL werkt zou je bovenaan
direct rendering: Yes
moeten zien.

Je kan ook eens kijken of je fouten ziet in het logbestand van X in /var/log/Xorg.0.log
 
dit is wat ik dan krijg te zien:
name of display: :0.0
Segmentatiefout
wat betekent dit?
 
Ik heb een update uitgevoerd en toen mijn pc opnieuw opgestart.. Nu krijg ik het goede te zien met nog veel meer erbij. Dus het is dan geen opengl die niet goed geinstalleerd is. Dan is het toch de driver, maar hoe kom ik eraan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan