opengl max_fps

Status
Niet open voor verdere reacties.

sunny(edwin)

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 feb 2003
hoi luitjes
ik heb vandaag een een gforce4 ti4200 128mb videokaart gekocht maar het spel wat ik altijd speel (halflive counterstrike)dat draait nu op opengl maar nou is mijn frames per seconden gelimiteerd tot 60fps
dat schijnt standaard te zijn in windows (xp) en ik heb gehoord dat je dat kunt wijzige zodat ik bijvoorbeeld 80 fps heb onder open gl
is dat zo ? en hoe verander ik dat
bvd sunny

Jouw probleem heeft betrekking op feit dat win2k en winXp de standaard refresh rate van beeldscherm standaard op 60hz zetten onder openGL. Dit kna je verhelpen door een refresh rate unlock tool te gebruiken. Er zijn volgens mij redelijk tools hiervoor.

Ik zelf gebruik reforce, dit programma detecteerd de maximale refresh rates van je monitor bij de verschillende resoluties.

Download reforce @ http://www.aoaforums.com/files/code.php?file=1191

Unzippen en run reforce.exe laat hem refresh rates detecteren en klik op apply.

Dan moet je nog wel ff je beeldscherminstellingen opnieuw goed instellen en toepassen. Voila , lekker gamen met de maximale fps die je combi van je monitor en videokaart aan kan.

Grtz Fatty

Naja het maximale aantal fps is hoe dan ook 100 in HL (dus ook CS). Doe in ieder geval wat F@tbastard zei. Verder moet je nog in je instellingen van je drivers van je GeForce je Vertical Sync uitzetten. Dit doe je door:
Eigenschappen voor Beeldscherm -> Instellingen -> Geavanceerd -> GeForce4 te kiezen

Onder het kopje 'Prestatie en Kwaliteitsinstellingen'-> Open GL Instellingen. Hier staat Vertical Syncronisatie. Die zet je op 'altijd uit'

Nu nog even in console: fps_max 100

Dan hoort het te werken. :) Je kan controleren met 'netgraph_3'

Succes

idd wat blatend_schaap zegt je moet ff in spel fps_max verhogen naar 100 (staat standaard op 72).

Maar ben niet eens met je opmerking over het uitzetten van "V-sync" , mijn ervaring hiermee is dat je beeldkwaliteit zo verpieeeeeeept wordt dat dat niet opweegt tegen de toename van fps. En waarschijnlijk zal je met deze gfx , ligt er een beetje aan wat de rest van je systeem specs zijn, gewoon op max fps draaien wat of je monitor of hl aan kan.

Mijn advies probeer eerst met V-sync aan en dan als je niet aan max van je monitor of hl zit. Dan kan je proberen om v-sync uit te zetten.

Grtz Fatty.

thx :o)

bedankt dudes ik ga het meteen proberen
ik hoop dat het lukt :o)
bedankt

sorry :o)

het werkt perfect bedankt voor de hulp en sorry dat is vergeten ben te reageren dat het gelukt is
bedankt dudes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan