• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

openkvk sjon --> excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

bamisalami

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2008
Ik krijg het niet voor elkaar:
Ik wil het volgende voor elkaar krijgen: In excel

Kolom A staat een kamervankoophandel nummer
Kolom B moet dan weergeven of vestiging nog is ingeschreven bij de kvk of niet. Er is een standaard API voor http://officieel.openkvk.nl/ na de slash komt dan het kvk nummer

Het resultaat van de url is in SJON formaat
[{"status": "Rechtspersoon is uitgeschreven uit het handelsregister", "rechtspersoon": "###", "type": "Rechtspersoon", "kvk": "###", "kvks": "##"}, {"status": "Vestiging is uitgeschreven uit het handelsregister", "rechtspersoon": "###", "vestigingsnummer": "###", "adres": "###", "kvk": "###", "postcode": "###", "type": "Hoofdvestiging", "kvks": "###", "woonplaats": "###"}]

Nu wil ik liefst d.m.v. een eigen excel function dat er dus verbinding gemaakt wordt met de site van openkvk en dan het resultaat weer wordt teruggezet in kolom B(1,2,3....)

Ik heb al aardig lopen googelen op SJON to EXCEL maar kom er niet uit. Overal zijn wel scripts voor maar om de een of andere reden lukt dit niet.
Iemand een idee hoe ik dat kan realiseren?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Als in de normale API ipv /json /csv doet krijg je een bestandje die je direct in Excell of OpenOffice kunt openen :-)

Ik wilde eigenlijk officieel.openkvk.nl gaan uitzetten, omdat de KvK nu zelf een API heeft.

als je me de api van de kvk kan geven heel graag.
Probleem is dat de CSVapi van openkvk niet 100% correct is.
als ik officieel.openkvk.nl pak krijg ik bij sommige relaties de correcte melding. Uitgeschreven
terwijl als ik kijk op de csv versie ik de melding krijg dat deze nog actief is.
Ik zal ik een pm even een voorbeeld sturen.(oeps ik kan je niet pm-en)

bedankt voor de kvk link. Perfect ga ik met deze eens stoeien of deze wel wilt werken met de sjon scripts.
Leuk die kvk toch nog wat puzzelwerk in de output van kvk staat niet bij of deze actief is of opgeheven. :-(

Laatst bewerkt:
Het is trouwen JSON niet SJON maakt het zoeken makkelijker ;)

:d:thumb: typefout had het ook al gezien toen ik ging zoeken op het forum :-)
Inmiddels officieel.openkvk.nl aan de praat gekregen en nu werkt het als een zonnetje.
Gooi hem maar niet dicht zou ik zeggen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan