OpenOffice documenten worden geopend als alleen-lezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter djdg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

djdg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2006
Situatie:
Ik open een OpenOffice document vanaf de harde schijf. Niks aan de hand en gewoon te bewerken.

Ik verstuur ditzelfde bestand naar mijn hotmail inbox en open hem daar. Nu is hetzelfde bestand ineens alleen-lezen.

Raarrrrrrr. Iemand een idee hoe dit goocheltrucje in elkaar zit? Alvast bedankt.

Ik denk dat je het bestand van hotmail eerst moet downloaden naar je hardeschijf en dan moet openen, anders opent hij een soort reference file...

Klopt, dat had ik helaas ook al gemerkt. Valt het niet te veranderen? Want met andere bestanden lukt het wel om meteen bewerkbare documenten te openen.

Weet iemand raad? Ik heb nog regelmatig last van.

Dag djdg,

ik ervaar dat als ik iets anders doe dan gewoon opslaan, bijvoorbeeld op een cd branden, versturen, .. dat ik dan inderdaad telkens een alleen lezen bestand krijg. Uitleg heb ik hier niet voor en ik weet ook niet of dat anders kan, tenminste, ik heb het nog niet gevonden.

Groetjes
Ivo

Is het überhaupt mogelijk om direct vanuit hotmail een OpenOffice writer bestand te openen en deze meteen te kunnen bewerken?

Laatst bewerkt:
Voor zover ik weet niet. De grap is dat als je het bestand direct vanuit je e-mailprogramma opent, OOo een kopie opslaat in een tijdelijke map; na het sluiten van het document wordt het meteen geruimd, en om die reden wordt het ook als alleen-lezen geopend, typisch een geval waar de ontwerpers wilden voorkomen dat de gebruiker met gegevensverlies te maken krijgt. :) Deden ze dat maar vaker. :shocked:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan