bon, ik heb sinds gisteren mijn laptop terug na de virusfarce van vorige week (zie mijn recentste topic hier), volledig cleane instal, draait zeer vlotjes.
Nu ik met een schone lei herbegin zou ik deze ook graag schoon houden, maw, geen dure licenties, maar ook geen illegale software. voor zeer veel dingen gebruikte ik al opensource alternatieven.
Nu ben ik nog op zoek naar alternatieven voor de volgende 2 dingen:
Freeware of Opensource software voor:
-het "backuppen" van cd's EN dvd's en het branden ervan
-dvd's afspelen (tot voor mijn reset gebruikte ik intervideo windvd op mijn laptop, op vaste pc heb ik VLC, maar van deze laatste ben ik niet 100% tevreden)
iemand die mij bepaalde software kan aanraden (of net afraden?)
thx & grz
oh, misschien erbij zeggen: het gaat om een laptop met als besturingssysteem windows xp pro SP3 (een van de weinige licenties die ik heb)
Nu ik met een schone lei herbegin zou ik deze ook graag schoon houden, maw, geen dure licenties, maar ook geen illegale software. voor zeer veel dingen gebruikte ik al opensource alternatieven.
Nu ben ik nog op zoek naar alternatieven voor de volgende 2 dingen:
Freeware of Opensource software voor:
-het "backuppen" van cd's EN dvd's en het branden ervan
-dvd's afspelen (tot voor mijn reset gebruikte ik intervideo windvd op mijn laptop, op vaste pc heb ik VLC, maar van deze laatste ben ik niet 100% tevreden)
iemand die mij bepaalde software kan aanraden (of net afraden?)
thx & grz
oh, misschien erbij zeggen: het gaat om een laptop met als besturingssysteem windows xp pro SP3 (een van de weinige licenties die ik heb)