OpenSUSE 12.2 + Windows 8 en 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klaphark

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2012
Hoi,

Ik heb vanmiddag OpenSUSE KDE 12.2 op mijn lapto gezet naast windows 8 en 7
OpenSuse en 8 zitten op 1 schijf en 7 op een aparte.

Weet iemand hoe ik de boot van OpenSUSE weghaal en dan alleen nog maar het startscherm van Windows zie? Bijv. dat lijstje met de besturingssystemen. Ik wil dat OpenSuse daat tussen komt te staan want nu boot OpenSuse eerst 'Grub' en vanuit daar kan ik naar het Windows laadscherm waar ik de keuze heb tussen Windows 7 en 8. Mijn Linux leraar zei al dat ik wat een de Bootloader van OpenSuse moest aanpassen maar ik zal niet weten wat :P
Helaas zie ik die leraar Vrijdag weer. En zo lang wil ik niet wachten :(

Iemand een idee?

Ik heb geen idee wat je bedoel? Je wilt OpenSUSE helemaal verwijderen? Dan formatteet je de partitie en zet je die weer samen met Windows 8?

Als je alleen grub wilt wijzigen moet je dat in het configuratie bestand doen /boot/grub/grub.cfg .

Ik wil dat hier al mijn besturingssysemen tussen komen te staan:

Bijlagen

• perform-Windows-Vista-Memory-Diagnostics-from-Recovery-Environment_windows-boot-manager.jpg
    perform-Windows-Vista-Memory-Diagnostics-from-Recovery-Environment_windows-boot-manager.jpg
    24,5 KB · Weergaven: 37
Ik heb het voor elkaar.
Met EasyBCD te MBR ge-reset. Daarna ge-reboot ( wel eerst Windows 7 en 8 op actief ). Dan via EasyBCD de Linux partitie toegevoegd.

Blij dat het gelukt is, maar het is toch vrij onnozel om GRUB te vervangen door MBR, dit zal je alleen maar problemen opleveren.

Ik heb ze allemaal geboot en ze werken gewoon. Ik kom alsnog bij GRUB boot uit als ik naar linux ga.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan