opensuse drivers update/grafische effecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Example5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2008
beste...

ik heb een paar vragen over opensuse, ten eerste: hoe zorg ik voor een driverupdate? vind ik dit gewoon bij softwareupdates? volgens mij doen de meeste drivers het wel aardig, maar puur om up to date te blijven en omdat de batterij heel apart wordt weergegeven, zo staat er constant dat deze 99% is en aan het opladen (ook al zit de stekker er een uur in, verandert er niks), wanneer ik de adapter uit de laptop haal, wordt de resterende tijd aangegeven en staat er 4 minuten... bij ubuntu gaf linux vaak aan dat de scherm driver veranderd kon worden, maar ik kan dat dus niet vinden in opensuse.

wanneer ik de grafische weergave aanpas (in het config screen, weergave, instel dat er een mooie desktop kubus is etc) schakel ik de animaties in. wanneer ik dan op close druk wordt deze automatisch uitgeschakeld. er is geen 'toepassen' knop...

ik gebruik opensuse (11.4) met een gnome desktop (2.32).

alvast bedankt voor de eventuele moeite! tips over opensuse of linux in het algemeen zijn ook altijd welkom (leuke/handige programma's wellicht?)

is wel een handige site, sommige van die tips na de installatie waren wel handig. bedankt hiervoor!

helaas heeft het mijn probleem nog niet opgelost, die site raadt juist aan de grafische effecten uit te zetten, terwijl ik ze aan wil (maar dat lukt niet)... ook staat er niks over de drivers automatisch zoeken....

dus ik laat de vraag nog even open

Drivers zitten in de kernel, de updates van de kernel komen binnen via de updates en nieuwe uitgaven van de distro.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan