openttd

Status
Niet open voor verdere reacties.

nickvtje

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2009
Berichten
515
mij lukt het niet om openttd op de coputer te zetten het downloaden lukt wel maar al ik het wil instaleren dan kan ik het nergen opzetten en waar moet ik het opzetten?
elke schijf want D en C kan het niet.
 
Ik neem aan dat je windows draait. Waarom verkies je openftd boven de normale ftd?

Krijg je ook nog meldingen of valt het scherm gewoon weg?
 
Waarom verkies je openftd boven de normale ftd?

je moet wel goed lezen, rxr.... het gaat namelijk niet over FTD, maar over openttd, ofwel de open-source versie van het briljante spel Transport Tycoon Deluxe.



Verder in antwoord op de vraag.... je moet gewoon installeren in de standaard map die het programma voorstelt, dat is het meest gemakkelijk. Hou er wel even terkening mee dat je ook het OORSPRONKELIJKE SPEL moet hebben. Dat is gratis verkrijgbaar, zie maar eens HIER
Mocht je nog nuttige tips & truucs willen hebben voor het spel, zie dan onder andere HIER. Vooral de beschrijving van de werking van signalen (enter/exit) bij spoorwegkruisingen zijn erg handig.
 
Laatst bewerkt:
en als ik een map selecteer dan geef hij een fout aan duus in welke map moet ik het doen?
 
je moet ook eerst het oorspronkelijk spel installeren, in welke map je dat doet, is niet zo interessant. Zorg wel dat je die map gemakkelijk kunt terugvinden, want bij installeren van openttd zal je hem moeten aanwijzen.
Installatiemap van het oorspronkelijke spel en openttd zijn overigens NIET dezelfde, zorg daarvoor!!!
 
maar als dat doe dan kom setup cannot continue without the TTD location
wat moet ik doen of kan het gewoon niet op de pc:confused: maar het is wel een vista:mad:
 
setup cannot continue without the TTD location

precies.... dat zeg ik. Je moet eerst het oorspronkelijke spel, Transport Tycoon Deluxe (TTD) installeren. Zie de locatie die ik je gegeven heb om het spel te downloaden. Installeer dat ergens op je harde schijf, bijvoorbeeld in de map c:\transport tycoon

Vervolgens ga je openttd installeren. Dat zal vragen naar de installatiemap van het oorspronkelijke spel, ofwel die "TTD location" waar je het over hebt. Vertel het programma WAAR die map staat, en je kan openttd verder installeren.

Vista, XP, Windows 7... maakt niks uit. Ik heb drie pc's met alle drie die windows versies, werkt prima.
 
Laatst bewerkt:
het lukt toch niet dus ik geef het op:(
dus bedankt voor de moeite:thumb::D;):eek::):cool::love:



gr nickvtje
 
Laatst bewerkt:
Bijna een jaar later.:eek: Ik sluit deze maar, oude topics hoeven niet omhoog gehaald te worden.
slotje.gif
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan