OpenVPN doet het niet op Windows 10

• Onderwerp starter Onderwerp starter jjge
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Ik plaats deze vraag in Windows10, hoewel hij specifiek over OpenVPN gaat. Punt is dat ik OpenVPN al jaren gebruikt heb op XP en W7, zonder problemen, maar op W10 lukt het niet.

Het gaat over een OpenVPN client op W10 met een WiFi interface. Daarmee maak ik contact met een OpenVPN server in een afgesloten netwerk en die geeft dan toegang tot eeen aantal computers in de 10.0.0.0/24 adresrange.

Bij opstarten lijkt alles goed te gaan. De routetabel ziet er normaal uit, en laat met name een route naar het interne netwerk 10.0.0.0/24 zien.image1.png
Omdat die wordt aangeleverd vanuit de OpenVPN server, weten we dan dus dat de WiFi het doet, en dat er contact gelegd wordt met de OpenVPN server. Alles in orde, zou je zo zeggen. Maar daar houdt het op.

Als ik een node (zeg 10.0.0.3) probeer te pingen komt er geen antwoord. Als je naar ipconfig kijkt zie je geen enkel interface dat bruikbaar lijkt image2.png vroeger had je een tunx (tun0) interface, maar nu zie ik nix van die aard staan. En is de vraag, hoe ik verder moet…

De config file voor de client:

client
dev tun
proto udp
remote <IP>
resolv-retry infinite
nobind
persist-key
persist-tun
ca ca.crt
cert LMXP100.crt
key LMXP100.key
comp-lzo
verb 3

Hoi jjge

Ben geen W10 gebruiker en kijk even wat ik tegen kwam ...==>> KLIK HIER ! <== kan je zoiets wat helpen ?? :(

Helaas, dit is allemaal bekend spul. Let wel, OpenVPN is geïnstalleerd, en het werkt tot een bepaald punt. Het legt contact met de server, het laat zich routeinformatie pushen en zet die in de routeringstabel... alleen de virtuele link (tun0) verschijnt niet...

Uiteindelijk heb ik het nog maar een keer gede"installeerd en weer ge"installeerd. Het blijft tenslotte Windhoos... en dit keer werkte het gewoon.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan