Openvpn werkt ineens niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bierent

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2012
Berichten
377
Hallo,

Ik gebruik om mijn synology nas extern te gebruiken openvpn.
Zou heel simpel moeten zijn. Openvpn instellen op synology, file exporteren, in openvpn op windows gooien en inloggegevens invullen.
Dit werkt nu al enkele maanden top op mijn laptop en desktop (desktop staat altijd in ander netwerk dan vpn, laptop soms in zelfde soms niet). Echter van de week werkte deze ineens niet meer op de desktop terwijl de vpn op de laptop wel nog perfect werkt. Zijn precies dezelfde config files, heb ook geprobeerd opnieuw de file vanuit de nas te exporteren en op de desktop te gooien. Openvpn connect dan goed maar ik kan via windows explorer mijn nas niet meer bereiken (via ip). Omdat die wel verder connect en de laptop wel nog via explorer de files kan benaderen denk ik dat de desktop toch ergens fout zit. Ik heb alleen niks veranderd aan de desktop, het was ineens dat het niet werkte.
Weet iemand hoe ik kan testen waar de fout zit (wrs ergens in windows)? Ik gebruik de vpn puur om het verkeer van de nas te pakken, de rest van het internetverkeer gaat niet over de nas.
Versie van windows is 10. Hardware is denk ik niet nodig voor deze vraag.

Groet,
Berend
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan