Opera voegt BitTorrent toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frisian

Inventaris
Lid geworden
28 jul 2004
Opera Software heeft een testversie uitgebracht van zijn webbrowser waarin een ingebouwde BitTorrent-client zit.
Hoewel Opera deze versie nog niet officieel als bèta heeft uitgebracht, is het al wel mogelijk om deze zogenaamde 'technologie preview' via Operas eigen ftp-server te downloaden.

Normaal moet een gebruiker een externe client gebruiken wil hij bestanden downloaden in het populaire bestandsuitwisselingsformaat.
Opera is de eerste browser waarin standaard een BitTorrent-client zit ingebouwd.

Bron.

Ik vraag me af wat de Verenigde Staten van Amerika hier van vinden. :)

Zullen ze blij mee zijn, al is BT zelf niet illegaal. Je kan, net als met bijv MSN of Skype of whatever gewoon legale en illegale bestanden verzenden en ontvangen. Dat is aan de gebruiker zelf.

Tsja, dat BT veel gebruikt wordt voor het downloaden van illegale zooi, heeft in principe niets te maken met het protocol zelf. Ik vind de ondersteuning van BT in principe niet zo'n gek idee. Zeker wanneer meer sites het nut van bittorrent inzien. Het is immers een prima manier je je wat servercapaciteit te besparen.
De manier waarom Opera bittorrent toepast, is duidelijk niet geschikt voor het downloaden van films van 2 gig, ed. Het kan natuurlijk wel, maar zoals het opgezet is, is dit duidelijk niet de bedoeling en is een aparte BT-client een betere oplossing, omdat dezen wat extra mogelijkheden met zich meebrengen die de Opera-wijze niet biedt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan