Operating Systems Not Found

Status
Niet open voor verdere reacties.

Svenvanmunster

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2005
Een groot probleem met een laptop!

Bij het opstarten verschijnt de melding 'Operating systems not found'. Wat is er aan de hand en Wat moet ik doen? Proberen te checken of er mogelijk een los kabeltje zit bij de HD door bv. te booten vanaf disk of moet ik er helemaal afblijven en naar een pro gaan?

Wil de data zeer graag behouden! Wie helpt me zsm.

Bij voorbaat dank!

Zojuist de pc opgestart mbv. de Windows Cd. Na het voorbereiden van de setup verschijnt het volgende bericht:

'Setup kan geen vasteschijfstations in uw computer vinden.

Zorg ervoor dat de schijven zijn ingeschakeld, op de juiste wijze op de computer zijn aangesloten en dat de hardwareconfiguratie voor de schijven correct is. U dient hiervoor mogelijk een door een fabrikant geleverd diagnostisch programma of installatieprogramma uit te voeren.

Setup kan niet doorgaan. Druk op F3 om Setup af te sluiten.'

Ook in het bootmenu van windows wordt aangegeven dat er geen harde schijf is gevonden (Hard disk drive: None)

Had zelf bedacht dat dit twee dingen kan betekenen. Of de harde schijf is niet goed aangesloten (los kabeltje oid) of de HD is gecrasht.

Wat denken jullie ervan?

Boot knoppix eens en kijk of deze je hd's wel ziet:
http://www.knopper.net
Loopt van cd en is een linux distro
Anders zal er wel een kabel los liggen of een hd rot zijn oid

Ik ga het proberen (downloaden duurt even).

Verder nog alternatieven over wat er aan de hand kan zijn?

De Pc opgestart met Knoppix. Dit loopt opzich prima, alleen kan nergens een HD ontdekken. Indien deze aanwezig is, waar zou ik de HD dan kunnen vinden?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan