• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelichte cellen uitfilteren of optellen

• Onderwerp starter Onderwerp starter K2M
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

K2M

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2006
Stel:

1) Ik heb een sheet met getallen als data, en met unconditional formatting licht ik een aantal cellen op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de belichte cellen bij elkaar worden opgeteld in een cel?

2) Ik heb een sheet met met tekst als data, en met unconditional formatting licht ik een aantal cellen op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ik een uitdraai van de belichte cellen krijg?

Stel:

1) Ik heb een sheet met getallen als data, en met unconditional formatting licht ik een aantal cellen op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de belichte cellen bij elkaar worden opgeteld in een cel?

2) Ik heb een sheet met met tekst als data, en met unconditional formatting licht ik een aantal cellen op. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de ik een uitdraai van de belichte cellen krijg?

Het is conditional formatting, niet unconditional (dat bestaat niet, maar zou het omgekeerde zijn).

Voor beide vragen: zie hier.

Wigi

Lees ook deze topic door. De code die daar werd gegeven door mij is afkomstig van Chip Pearson en is ingewikkeld, to say the least...

Wigi

Laatst bewerkt:
Inderdaad.

Of je zou met formules het aantal cellen moeten tellen dat voldoet aan de gestelde voorwaarden.

Beste K2000,

Ben je bekend met de formule =AANTAL.ALS(bereik, criterium)?
Je kunt daarmee tellen hoeveel cellen een bepaalde waarde bevatten, of een waarde onder een bepaalde grens.
Heb je geen VBA voor nodig ook. Maar ik kan op basis van jouw vragen niet beoordelen of dit zou werken.

Richard

Weliswaar laat, maar hierbij het bestand

In rij 153, 154, 155 moet laten zien voor hoeveel respondenten per winkelnaam binnen een bepaalde kleur vallen (dus hoeveel groen, oranje en rood)

Bijlagen

Voor de groene cellen, kolom B:

=SOMPRODUCT((ALS(B$2:B$151="x";0;B$2:B$151)*(CV$2:CV$151<0,25)))

met Ctrl-Shift-Enter erachteraan.

Rest is analoog, enkel voorwaarde op het einde wijzigen.

Wigi

=SOMPRODUCT((ALS(B$2:B$151="x";0;B$2:B$151)*(CV$2:CV$151<0,25)))

Nog een klein vraagje, hoe schrijf ik de formule correct wanneer ik wil dat cv2:cv151 tussen de 0,25 en 0,75 moet liggen in het tweede deel van bovenstaande formule?

=SOMPRODUCT((ALS(B$2:B$151="x";0;B$2:B$151)*(CV$2:CV$151>0,25)))-SOMPRODUCT((ALS(B$2:B$151="x";0;B$2:B$151)*(CV$2:CV$151>0,75)))

kan waarschijnlijk korter, maar heb daar nu geen tijd voor.

Kijk ook vooral eens naar functies zoals DBAANTAL. Die zijn beter dan bovenstaande.

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan