theodosius
Gebruiker
- Lid geworden
- 15 nov 2006
Hallo allemaal,
Omdat ikzelf lange tijd bezig geweest ben m'n (en waarschijnlijk ook velen van jullie) DELL laptop-accu-lader probleem op te lossen, hierbij mijn bevindingen.
Bij mij ging het om een DELL inspiron 17R, maar ik lees dat andere modellen er ook last van (kunnen) hebben.
probleem
- lader gaat kapot --> koop andere lader - niet van Dell
- laptop doet het maar accu wil niet opladen --> koop andere geschikte accu
- accu laadt niet op --> andere accu, --> hetzelfde probleem
. mededeling op opstartscherm: adapter (lader) wordt niet herkend
Oplossingen op internet (mn Engelstalig) --> allemaal geprobeerd
- drivers accu verwijderen en opnieuw installeren m.b.v. apparaatbeheer --> geen oplossing
- bios updaten --> geen oplossing
- jack waar lader in laptop aansluit (van binnen) 'rammelt' --> niet bij mij
- UITEINDELIJK gevonden, althans bij mij:
De (specifieke/bijbehorende)DELL lader gaat vrij snel kapot. Een nieuwe lader MOET ook een DELL-lader zijn anders herkend de laptop de lader niet en hoewel de laptop op netstroom wel werkt laadt de (nieuwe) accu niet op.
Dell vervangende/specifieke lader aangeschaft -welke aanvankelijk bij de laptop zat --> probleem opgelost.
vr gr theodosius
Omdat ikzelf lange tijd bezig geweest ben m'n (en waarschijnlijk ook velen van jullie) DELL laptop-accu-lader probleem op te lossen, hierbij mijn bevindingen.
Bij mij ging het om een DELL inspiron 17R, maar ik lees dat andere modellen er ook last van (kunnen) hebben.
probleem
- lader gaat kapot --> koop andere lader - niet van Dell
- laptop doet het maar accu wil niet opladen --> koop andere geschikte accu
- accu laadt niet op --> andere accu, --> hetzelfde probleem
. mededeling op opstartscherm: adapter (lader) wordt niet herkend
Oplossingen op internet (mn Engelstalig) --> allemaal geprobeerd
- drivers accu verwijderen en opnieuw installeren m.b.v. apparaatbeheer --> geen oplossing
- bios updaten --> geen oplossing
- jack waar lader in laptop aansluit (van binnen) 'rammelt' --> niet bij mij
- UITEINDELIJK gevonden, althans bij mij:
De (specifieke/bijbehorende)DELL lader gaat vrij snel kapot. Een nieuwe lader MOET ook een DELL-lader zijn anders herkend de laptop de lader niet en hoewel de laptop op netstroom wel werkt laadt de (nieuwe) accu niet op.
Dell vervangende/specifieke lader aangeschaft -welke aanvankelijk bij de laptop zat --> probleem opgelost.
vr gr theodosius