Opgelost? DELL laptops nieuwe accu laadt niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

theodosius

Gebruiker
Lid geworden
15 nov 2006
Hallo allemaal,

Omdat ikzelf lange tijd bezig geweest ben m'n (en waarschijnlijk ook velen van jullie) DELL laptop-accu-lader probleem op te lossen, hierbij mijn bevindingen.
Bij mij ging het om een DELL inspiron 17R, maar ik lees dat andere modellen er ook last van (kunnen) hebben.
probleem
- lader gaat kapot --> koop andere lader - niet van Dell
- laptop doet het maar accu wil niet opladen --> koop andere geschikte accu
- accu laadt niet op --> andere accu, --> hetzelfde probleem
. mededeling op opstartscherm: adapter (lader) wordt niet herkend

Oplossingen op internet (mn Engelstalig) --> allemaal geprobeerd
- drivers accu verwijderen en opnieuw installeren m.b.v. apparaatbeheer --> geen oplossing
- bios updaten --> geen oplossing
- jack waar lader in laptop aansluit (van binnen) 'rammelt' --> niet bij mij

- UITEINDELIJK gevonden, althans bij mij:
De (specifieke/bijbehorende)DELL lader gaat vrij snel kapot. Een nieuwe lader MOET ook een DELL-lader zijn anders herkend de laptop de lader niet en hoewel de laptop op netstroom wel werkt laadt de (nieuwe) accu niet op.
Dell vervangende/specifieke lader aangeschaft -welke aanvankelijk bij de laptop zat --> probleem opgelost.

vr gr theodosius

Lijkt me eerlijk gezegd hetgeen wat je als 1e probeert als je een niet-orginele lader+accu hebt gekocht.
Hoevaak ik dat bij winkelwerk bij mn oude werk wel niet tegen ben gekomen, dat een universele 'passende' lader niet werkt..
Beter geef je 30 euro meer uit voor wat orgineels. Scheelt een hoop ellende (zoals je kunt zien).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan