{OPGELOST} TextArea meer kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwijnenkop

Gebruiker
Lid geworden
18 jun 2008
Hoi,

Ik probeer in Java een chatbox te maken. Alle berichten komen in een TextArea te staan.

Maar hoe zorg ik ervoor dat sommige zinnen in die TextArea een andere kleur krijgen?
Ook zou ik graag willen weten hoe je voor de positie zorgt. veld.setLocation(x, y); werkt namelijk niet :(

Alvast bedankt :)

Laatst bewerkt:
Als je zegt dat alle berichten in een TextArea komen te staan dan vermoed ik dat je het resultaat bedoeld, net zoals op dit forum geef je normaal gezien de text in in een textarea maar ga je deze weergeven in een veld, bij java is dat best een JLabel... en dan kan je HTML gebruiken...
PHP:
import java.awt.Color;
import java.awt.Font;
import java.awt.BorderLayout;

import javax.swing.JFrame;
import javax.swing.JLabel;

public class ChatResultaat {

public ChatResultaat() {
        JFrame f = new JFrame("Spelen met fonts");
        f.setLayout(new BorderLayout());
        JLabel text= new JLabel("<html><p>tekst in de font die we bepalen met setFont()<span style='color:green'><br>een ander kleurtje</span><span style='background-color:yellow'><br>zelfde font, andere achtergrond</span></p></html>");
        Font font = new Font("Serif", Font.ITALIC, 20);
        text.setFont(font);
        text.setForeground(Color.blue);
        f.add(text, BorderLayout.NORTH);
        f.setSize(500, 300);
        f.setDefaultCloseOperation(JFrame.EXIT_ON_CLOSE);
        f.setVisible(true);
    }

public static void main(String[] args) {
        new ChatResultaat();
    }

}
Je kan dus nu de mensen html-tags laten toevoegen aan hun text of buttons voorzien zoals op elk forum om die tags automatisch toe te voegen...

Hartstikke bedankt,

Ik zit nu op school, maar ik zal het thuis proberen.
Als ik nog tegen een probleem aanloop post ik dit wel, maar voor nu zet ik deze vraag even op "opgelost".

Heel erg bedankt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan