• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgenomen macro editen

Status
Niet open voor verdere reacties.

verhoog

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 nov 2001
Ik ben aardig thuis in Excel, maar met macro's heb ik eigenlijk nog nooit gewerkt. Het volgende: ik wil op een *.csv file die ik importeer uit een ander programma een aantal vaste handelingen toepassen. Kolommen deleten, format aanpassen etc.

Nu ben ik zover dat ik een macro kan opnemen om dit te doen. Ik ga naar macro -> nieuwe macro opnemen. Dan voer ik de handelingen uit, klik op stop, sla de macro op en klaar. Werkt allemaal perfect, maar nu zou ik verder willen gaan met opnemen om nog wat handelingen toe te voegen.

Ik heb al gekeken bij Macro -> wijzigen, maar dan kom ik in Visual Basic, waar ik niets van weet. Hoe kan ik weer gewoon op "opnemen" klikken en verder gaan met opnemen??

Dan zal je een nieuwe macro moeten opnemen en daarna de code van de twee macro's samenvoegen in de VB-editor.

Hoi Verhoog,

Een kompleet spreadsheet waarmee je bestanden kunt inlezen en verdelen over kolommen.

Je kunt bovendien het ingelezen bestand na wijzigingen weer terug zetten als csv of textbestand.

Kijk er naar en haal er uit wat je nodig denkt te hebben.

Jeroen

Bijlagen

Ok gaat wel lukken, bedankt allebei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan