Opgeslagen excel 2010 docüment met macro niet te openen in excel 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorieke

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2010
Berichten
85
Hallo,

Wij hebben meerdere versies van office en lopen sinds de invoer van 2010 tegen het volgende probleem.
Wij hebben een excel-document met een macro.
Nu wordt het document opgeslagen als .xls, maar toch kan het document in 2003 niet geopend worden.
Excel 2003 geeft de melding dat de indeling niet goed is.

Het rare is :Wannneer het document een keer wordt geopend in 2010 en nogmaals als .xls wordt opgeslagen, kan hij wel geopend worden. (maar dit is niet de bedoeling, te veel werk)


Volgens mij is onderstaand stukje code voor het opslaan:

" Application.ActiveWorkbook.SaveAs (a & "xls")
Application.DisplayAlerts = False
Application.ActiveWorkbook.Close "


Ik heb helemaal geen verstand van Macro's dus ik hoop dat jullie kunnen helpen.
Wanneer jullie meer code willen, laat het dan maar weten.
 
Mogelijk heeft excel gelijk. Je slaat het op als .xls, maar ik denk in het formaat van excel 2010.

Application.ActiveWorkbook.SaveAs (a & "xls", xlExcel8)

Zou de file moeten opslaan als een excel2003 compatible formaat. Ik gebruik normaal een iets ander formaat voor mijn saveas, maar volgens mij is dit correct
 
Mogelijk heeft excel gelijk. Je slaat het op als .xls, maar ik denk in het formaat van excel 2010.

Application.ActiveWorkbook.SaveAs (a & "xls", xlExcel8)

Zou de file moeten opslaan als een excel2003 compatible formaat. Ik gebruik normaal een iets ander formaat voor mijn saveas, maar volgens mij is dit correct

Hoe moet ik het aanpassen dan??
 
Volgens mij zou het moeten werken zoals ik het gequote heb,

Application.ActiveWorkbook.SaveAs (a & "xls", xlExcel8)

de xlExcel8 verteld de saveas om op te slaan als versie 2003

Mocht dat niet werken zal ik het vanavond even moeten proberen. Ik heb zelf op het moment geen beschikking over excel2010 om het te verifieren