• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ophalen eerstvolgende non-blank waarde uit een kolom

• Onderwerp starter Onderwerp starter Djani
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Djani

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2016
Hoi allemaal,

Momenteel ben ik aan het stoeien met een formule waarbij ik - als er sprake is van een blank cell - de eerstvolgende value wil extracten.

Nu heb ik =OFFSET(b41;INDEX( MATCH(1;(--($b$2:$b$1000<>0));0);1)-1;0)

Ik ben niet op zoek naar een array formule waarbij ik CTRL + SHIFT + ENTER moet doen om de formule te laten werken.

Een voorbeeld van de rapportage is in de bijlage gevoegd.

Ontzettend bedankt.

Djani

Bekijk bijlage VB.xlsx

Tja, dan ben je al gauw op een hulpkolom aangewezen zoals in de bijlage.
Je kunt natuurlijk ook handmatig lege cellen verwijderen door het betreffende bereik te selecteren, met Ctrl+G - Speciaal - de lege cellen te selecteren, zo'n lege cel te rechtsklikken en kiezen voor verwijderen met optie "Cellen naar boven verplaatsen".
Of een VBA oplossing?

Bijlagen

Voor een dergelijke formule is die CTRL + SHIFT + ENTER ook niet nodig om de formule te laten werken, alleen eenmalig om deze in te voeren. Wat is daar mis mee?

Code:
=als(rijen($a$1:a1)<aantalarg($c$1:$c$100);als.fout(index($a$3:$a$100;somproduct(kleinste(($c$3:$c$100<>"")*(rij($b$1:$b$98));rijen($a$1:a1))));"");"")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan