• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

ophalen gegevens ander werkblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

cptnalgren

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Hallo,

Is het mogelijk om door een naam te selecteren uit een keuzelijst de bijhorende gegevens van een ander tabblad in de kolom naast de geselecteerde naam te krijgen?

Blad 1

Naam - dag - 10 - 110 - 210 - 310
Jan- maandag - X - X

(wil zeggen dat jan niet aanwezig is op 10 & 110

Blad 2

Datum - Naam - 10 - 110 - 210 - 310

( als je een datum ingeeft en een naam selecteerd uit de keuzelijst dat hij invult wanneer hij er is of niet?)

mvg,

CptnAlgren

Een klein voorbeeldje zou hier zeker welkom zijn, met een duidelijke uitleg van wat het resultaat zou moeten worden. Dan hoeven de helpers hier op het forum niet te gaan zitten knutselen, wat meestel resulteert in "Zo bedoel ik het niet"

de bedoeling is dat als ik op blad 2 (toevoegen gegevens) een datum intik en een naam aanduid in kolom E dat hij in kolommen G, H, I, J de gegevens invult die staan op blad 1 (rooster werknemer) op naam en weekdag.

ik heb op blad 1 de gegevens in blauw gezet die op blad 2 moeten komen in de blauwe kolommen als je de naam aanduid.

Bijlagen

Ja dat kan (als ik je vraag tenminste goed versta).

Daar zijn zelfs een paar manieren voor, de makkelijkste zal ik even beschrijven. Deze vraagt wel een toevoeging van een hulpkolom op blad 1, en zelfs een kolom vóór de blauwe selectie, dus bv. tussen kolom C en D voeg je een nieuwe kolom in. En daarin zet je volgende formule:
Code:
=A1&B1&C1
en voert dat door naar benenden. Desgewenst kan je die kolom verbergen.

Nu kan je op blad 2 de gegevens ophalen via de functie vert.zoeken met als zoekwaarde voor bv. G3 een combinatie van naam, dag, week
Code:
=E3&C3&F3
Als je niet weet hoe de functie vert.zoeken werkt, kan je dit wel terug vinden in de help van Excel, en ook op dit forum. Deze vraag komt hier namelijk om de haverklap terug.

PS. De kolom B en C op het tweede blad kunnen veel eenvoudiger. Kolom B is zelfs overbodig. Je kan in Kolom C (in C3) bv. volgende formule gebruiken:
Code:
=TEKST(A3;"dddd")
of als je echt die hoofdletter wil,
Code:
=BEGINLETTERS(TEKST(A3;"dddd"))

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan