• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ophalen gegevens, draaitabel aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eejjf

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2018
Hoi! Ben ik weer :cool:

Ik ben aan het werk in een voorraad niveau's berekenen sheet, nu is het zo dat het eerste blad al gemaakt was. Dit blad had dan deze layout:
excel.PNG

Bovenin heb je de mogenlijkheid om te filteren op artikel groep etc.
Wanneer je op vernieuwen klikt haalt ie de meest recente gegevens voor die tijdsperiode op.

Nu was ik er achter gekomen dat niet alle formules even vlekkeloos verliepen, nu heb ik dat opgelost door de juiste formules toe te passen alleen wanneer ik nu op vernieuwen klik, gooit ie al mijn werk weg en gebruikt ie de oude formules. Ik denk dat dit komt door excel controller of een macro? Bestaat de mogelijkheid om de macro te "resetten", zodat ie wel de nieuwe gegevens ophaalt maar niet mijn nieuwe formules eruit gooit of kolommen verwijdert die ik naderhand heb toegevoegd?

Ik hoop dat mijn vraag een beetje duidelijk is..

Met vriendelijke groet,
Eva

Bekijk bijlage Kopie van 03 Rapport voorraadniveaus eva.xlsm

Laatst bewerkt:
Ow sorry! Dacht dat mijn vraag gewoon met een ja of nee beantwoord kon worden, heb het bestand toegevoegd maar de ophaal functie werkt dan toch niet?

Helaas kan ik je niet verder helpen wegens te weinig kennis van VBA en macro's. Ik wou er enkel op wijzen dat er geen bestandje was toegevoegd.
Goed dat je dit alsnog geplaatst hebt in je openingsvraag.
Hopelijk krijg je nu snel een antwoord op uw vraag van de vrijwilligers die deze materie onder de knie hebben hier op dit forum.

Waar staat de knop vernieuwen? Hoe ziet het bestand eruit na het klikken op deze onvindbare knop? Zelf wat aan het rommelen geweest met de opmaak van sheet 'Lst_Marge'? In de nogal onleesbare code worden de gegevens geplaatst in
Code:
strDivision = shMarge.Range("B7")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan