• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Ophalen wisselende data uit een tabel

• Onderwerp starter Onderwerp starter WST
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

WST

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2012
Goedendag, wie heeft er een creatieve oplossing voor mijn probleem?

Voor de projectrapportage gebruik ik een spreadsheet welke data van verschillende bronsystemen bij elkaar brengt.
Een onderdeel van dit sheet zijn de door medewerkers geboekte uren. Ik wil dan alleen de uren zien van de medewerkers welke uren geschreven hebben en niet die met 0 uren.

Zie bijgaand voorbeeld:
hoe kan ik de namen van de medewerkers in het gele vak ophalen uit het tabblad mutaties.
Ik kan natuurlijk alle medewerkers neerzetten maar dat is niet zo'n mooie oplossing, het is dan een lange lijst met heel veel nullen en daarbij loop ik het risico dat wanneer er nieuwe medewerkers starten deze (nog) niet in het (gele) lijstje staan, hun uren worden dan niet meegenomen. Kan ik wel weer met een controle formule ondervangen maar het blijft dan allemaal een beetje houtje-touwtje.

Een draaitebelletje is wellicht een oplossing maar hoe kan ik deze tabel laten verwijzen naar het in cel C5 geselcteerde projectnummer?

PM:
Dit stukje is onderdeel van een projectrapportage sheet waar ook de overige project kosten worden getoond. Om deze reden wil ik alleen de medewerkers zien welke uren geschrven hebben.

B.v.d.
WST

Bijlagen

Je kunt een slicer toevoegen aan je draaitabel en daarmee simpel op project filteren.

Bedankt voor je reactie maar dit is niet wat ik zoek, zoals ik de slicer zie is dit meer een visuele manier van filteren. Is overigens wel mooi maar ik wil echt de medewerkers van het betreffende project overhalen naar het andere tabblad en de uren dan vervolgens totaal per medewerker zien.

Kan zijn, maar dan zit je in ieder geval niet meer met nieuwe medewerkers die niet in je overzicht staan omdat de draaitabel dat voor je regelt. Ik snap dus eigenlijk niet wat je probleem met de draaitabel is als die toch wel de juiste berekening kan doen?

Een draaitabel is een hele mooie functie in Excel maar ik wil hier data uit verschillende tabellen in één rapport tonen in een vaste layout. Dat wordt allemaal wat lastig met een draaitabel.

Weet jij of het mogelijk is het filter in de draaitabel te vullen o.b.v. een formule? Volgens mij kan dat niet maar wellicht weet jij dit.

Draaitabellen kunnen tegenwoordig tabellen samenvoegen tot 1 draaitabel, mits die tabellen een 1 op n relatie hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan