Oplaadproblemen ASUS k53sv

Status
Niet open voor verdere reacties.

Konan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 aug 2014
Beste allemaal,

Ik heb nu ongeveer 2,5 jaar een ASUS k53sv. Ik heb in het verleden al eerder problemen gehad met de batterij en het moederbord, maar nu is het helemaal mis ben ik bang. Sinds vorige week wil de laptop namelijk niet meer opladen. Ik zal zo gedetailleerd mogelijk uitleggen wat er precies aan de hand is:
Wanneer ik mijn laptop aan de oplader heb liggen, knippert het oranje batterij lampje op mijn laptop heel snel(sneller dan wanneer mijn accu bijna leeg is). Ik heb dit nog nooit eerder gezien en ik heb ook nog geen vergelijkbaar probleem kunnen vinden op verschillende fora. Tevens knippert het blauwe lampje van de batterij zelf ook, meer een soort van flikkeren. Als ik de oplader er uit haal, blijft het blauwe lampje gewoon normaal branden.
Wanneer ik mijn laptop vervolgens probeer op te starten dan gaat het oranje LED-lampje op de laptop langzaam knipperen zoals hij moet doen als de accu bijna leeg is. Maar het blauwe lampje van de batterij blijft flikkeren.
Het vreemde is dat de laptop soms tot een half uur lang aan kon blijven staan en soms kom ik niet eens voorbij het opstartscherm. Ik dacht zelf dat het aan de accu lag dus die had ik er uit gehaald,(wel aan de oplader gelegd uiteraard) maar dan kan ik hem helemaal niet meer opstarten(ik weet niet of dit bij sommige laptops is?).
Nu wilde ik hem net weer opstarten, maar toen kreeg ik het befaamde 'blue screen of death'.

Ik hoopte dat iemand hier weet wat het probleem is en of dat mijn laptop met al mijn werk nog te redden valt?
Bij voorbaat dank,
Konan

Ik heb zelf de ASUS X53SD (broertje van de K53SV met andere CPU, verder is mijn laptop volledig hetzelfde) en ik vermoed dat de adapter niet goed is. Deze laptop zou gewoon zonder problemen op moeten starten zonder accu.

U heeft het over een blauw lampje op de accu. Waarschijnlijk bedoelt u daar de adapter voor de laptop mee. Daar zit inderdaad een fel blauw LEDje op. Die zou gewoon constant moeten branden. Doet ie dat niet, dan is er iets mis met die adapter. Ik raad u aan een andere adapter te halen, bijvoorbeeld zoiets: *klik*. Waarschijnlijk komt ie soms niet verder dan het opstartscherm, geeft ie een BSOD en laadt ie de accu niet goed op omdat die adapter te weinig stroom levert. Dat duidt op een defecte adapter. Ook dat ie dood lijkt wanneer men de adapter gewoon aangesloten heeft geeft aan dat de adapter niet genoeg stroom levert. De laptop gaat pas aan wanneer deze genoeg volt en ampère binnenkrijgt.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan