Opladen Acer Aspire laptop zonder adapterkabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mireillevdw

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2015
Sinds enige tijd geeft de adapter van onze Acer Aspire laptop problemen. Het lijkt alsof de ingang speling heeft, waardoor de adapter niet altijd contact maakt. Het wordt nu wel heel erg vervelend. Is er een mogelijkheid om deze laptop op een andere wijze op te kunnen laden? (laptop USB snoer naar desktop?) Of een dockingstation?
Of moet de laptop echt worden open worden gemaakt en de schade hersteld?
Zo ja, heeft iemand een idee van de kosten van zo'n reparatie?

Ik ken geen Acer laptops met een mogelijkheid voor een docking station, dus dat zal reparatie worden.

welk model heb jij dan? Lijkt me wel handig om te weten om het überhaupt op te zoeken.

Het probleem bij Acer zit hem in 90% van de gevallen in de connector van de lader op het moederbord ( niet alleen bij Acer trouwens ).
Een lokale computerwinkel die weet waar ze over praten moet dit voor ongeveer € 50 kunnen repareren ( onderdeel + arbeidsloon ), dan is'ie weer als nieuw.
Zo'n dock gaat je probleem niet oplossen als bovengenoemde connector ( chassis-deel ) het probleem is.

Anders kun je ook nog contact zoeken met het reparatie-centrum van Acer, dat zit dacht ik in Den Bosch, even Googelen.
Succes ! :thumb:

De laptop is inmiddels gerepareerd en laad weer gewoon, maar sinds ik de laptop terug heb, geeft onze router beperkte verbinding en soms helemaal niets, terwijl dit eerder nooit een probleem was.:(

Onze desktop heeft wel normale verbinding. De router hebben we al meerdere keren opgestart om te kijken of er daar een probleem in zat.
Ik heb het bedrijf benaderd en gevraagd of hij wist hoe dit kan, maar hij aangegeven enkel aan de stroomdraden te hebben gezeten om te lassen.
Kan het zijn dat hij iets heeft geraakt, waardoor wij deze problemen hebben?

misschien zijn de antennekabeltjes niet goed terug vast gedrukt?

Kan ik dat vanuit de buitenkant regelen, of moet de laptop dan weer open? Het bedrijf geeft aan dat de antenne goed moet zitten als hij de WIFI's wel ziet.

Er staat het volgende: Mijn verbinding is gemarkeerd als beperkt.

Dat betekend dat de PC verbinding heeft gemaakt met de router, maar dat aan de PC geen geldig IP adres is toegewezen. U hebt dus eigenlijk geen internettoegang. Het kan ook betekenen dat een geldig IP adres is toegewezen, maar dat de PC geen internetconnectiviteit heeft.

Ik weet niet meer wat te doen.....:(

Het bedrijf geeft aan dat de antenne goed moet zitten als hij de WIFI's wel ziet.
Dat hoeft niet zo te zijn, dit is o.a. afhankelijk van de sterkte van het WiFi-signaal dat de router uitzendt en hoever de router en laptop van elkaar verwijderd zijn.
De WiFi-module in de laptop is zeer gevoelig en kan zelfs zonder antenne signalen oppikken maar dat signaal hoeft dan niet zo sterk te zijn dat de router daadwerkelijk de internetverbinding tot stand brengt.
Probleem zit dus waarschijnlijk toch in de wiFi-antenne zoals K1pje ook al opperde...
Om dit te kunnen verhelpen zul je de bodemplaat van de laptop moeten verwijderen...

Ik ben ermee teruggegaan. 1 van de antennekabeltjes bleek toch niet goed te zitten. :thumb:

Zo zie je maar, nooit blindelings vertrouwen op wat men beweert ( hoewel je dat in dit geval wel zou mogen verwachten ).
In elk geval fijn te horen dat het is opgelost, veel plezier ermee. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan