Opladen.....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hackertje

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2012
Hallo.

Al sinds een tijdje (3 maanden ofzo) heb ik het probleem dat mijn laptop zegt dat ie oplaadt, terwijl de oplader er helemaal niet inzit.
Dat is vervelend, want nu gaat ie niet bij 7% op slaapstand, nee, als de accu leeg is, maar dan ook echt HELEMAAL leeg, dan valt ie zo uit.
Fabrieksinstellingen heeft ook geen zin, het blijft dan.
Ook zit er een indicator op m'n laptop, die aangeeft of ie wordt opgeladen of niet, en die is ook aan (dus dat betekent dat ie zegt dat ie wordt opgeladen).:rolleyes:

En dan nog iets, mijn laptop kan nog maar 3 kwartier mee (de accu) en dan is ie leeg, terwijl toen ik hem kocht, kon ie 2 à 3 uur mee (ook de accu, dus).
Toen ik nog Linux had (voor de derde keer), zag ik dat mijn accu maar 36,7% (ongeveer) was, dat stond bij de accu-eigenschappen, terwijl bij de status zei dat ie 100% was.

Hallo

"mijn laptop" is weinig nuttige info.

Veel nuttiger is merk/typenr/ouderdom te vermelden.

Zonder te weten over wat we hier dus spreken :

Sommige laptops controleren of er ingansspanning is op de netentree v/d laptop , waarop ze eventueel de batterij opladen (indien nodig) , en indikatie geven batterij/netspanning.

Veel andere bevatten een microschakelaar in het netentree chassisdeel .

Indien deze schakelaar gesloten is , is de netadator verwijdert ---> de laptop schakelt dan om op batterij indikatie , etc....

Ik vermoed , dat in uw geval dit schakelaartje niet meer sluit (stof/ouderdom/solderingen losgekomen ???) , waardoor de laptop denkt dat de netadaptor nog steeds is aangesloten.

"En dan nog iets, mijn laptop kan nog maar 3 kwartier mee (de accu)"

Een laptop batterij gaat meestal 3 jaar mee.

Blootstellen aan overdreven hoge temperatuur , te diep ontladen zijn negatief voor de levensduur.

Een l.i.o.n. batterij heeft ook een beperkt aantal laadcycli...

Er is genoeg info op het net te vinden hoe je een l.i.o.n. batterij korrekt dient te behandelen.

Peter

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan