Oplader kapot wat nu van de laptop??

Status
Niet open voor verdere reacties.

daand

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 feb 2008
Beste,

Ik zag vanochtend dat de power en de oplaad indicator rood knipperde terwijl hij aanstond ik dacht dat is normaal, maar nee 15 min geleden houdde het sterktje het voor gezien. ik ben gelijk naar conrad site gegaan en een lader kost al zo 35 euro.
Hij laad nu wel op alleen als ik aan het sterktje ga prutsen hoe los ik dit op???

het is een oplader van een Acer Aspire 5315

Hoi,

Ik denk dat je het stekkertje bedoeld wat op het notebook zit aangesloten dan is het maar net of het stekkertje defect is of de aansluiting op het moederbord.
Ik denk dat je eerst het stekkertje moet controleren met een multimeter kijken of de spanning er constant uit komt.Is dit het geval dan zal de aansluiting op het moederbord defect zijn en dan ben je verder van huis.

Modag

Hoi,

Ik denk dat je het stekkertje bedoeld wat op het notebook zit aangesloten dan is het maar net of het stekkertje defect is of de aansluiting op het moederbord.
Ik denk dat je eerst het stekkertje moet controleren met een multimeter kijken of de spanning er constant uit komt.Is dit het geval dan zal de aansluiting op het moederbord defect zijn en dan ben je verder van huis.

nee ik weet wat het is het ligt echt aan de oplader dit is al een dikke jaar zo maar nu echt dood afentoe wilt hij het doen.

Modag

Hoi,

Als je zeker weet dat het de oplader is zal je een nieuwe of vervangend lader moeten kopen en op de amperage en de voltage secundair letten.
Als het stekertje is zou je een nieuw stekkertje er op kunnen maken maar dat is aan jou.

Modag

Hoi,

Als je zeker weet dat het de oplader is zal je een nieuwe of vervangend lader moeten kopen en op de amperage en de voltage secundair letten.
Als het stekertje is zou je een nieuw stekkertje er op kunnen maken maar dat is aan jou.

Modag

Mn vader gaat er naar kijken vanavond als het tegek wordt pak ik de pc van mijn ouders wel toe nu toe doet hij het gewoon voltageop de oplader staat

Model SADP-65KB D
Input 100~240V~1,5A 50~60HZ
OUTPUT 19V gelijke voltage 3,42A
dus ja ik heb een oplader gevonden die ook 19V tot zijn beschikking had

Hoi,,

Ja en ook de zelfde amperage?

Modag

heb ik niet gezien maar ga ik effe nakijken op de site van conrad

EDIT dit is het tekst

Technische specificaties
Afm.: (lxbxh) 141 x 80 x 43 mm
Type: SPS 2404
Vermogen: 70 W
Uitgangen: 1
Uitgangsspanning: 15 - 24 V=
Uitgangsstroom: 3.5 A (15 - 20 V)/ 2.9 A (22 - 24 V)
Ingangen: IEC C14
Type: Impulsgestuurd
Ingangsspanning: 100 - 240 V~
Gewicht: 470 g

Laatst bewerkt:
Jammer dat je niet beschrijft wát je precies doet zodat er wél contact plaatsvindt.

Is dat niet gerelateerd aan de kabel (bijv. door een kabelbreuk) maar alleen aan het stekkertje, dan is het een goede kans dat er alleen een contactprobleem is.
Je zou dan kunnen kijken wat het volgende oplevert:
Knijp een nietje dicht (dus met beide kanten naar binnen gevouwen), stop die in de kern (het 'gat' van de stekker), en sluit 'm dan aan op de laptop.
Raakt je nietje zoek, dan is er het niet al te moeilijk (en ook niet duur :)) om een nieuwe te maken.

Evt. (als het zo niet past: te krap) kun je de dichtgeslagen pootjes evt. met een tang verder dichtknijpen. Is dat ook teveel ruimte, zet dan een nietje in zónder de pootjes.

Succes,

Tijs.

Jammer dat je niet beschrijft wát je precies doet zodat er wél contact plaatsvindt.

Is dat niet gerelateerd aan de kabel (bijv. door een kabelbreuk) maar alleen aan het stekkertje, dan is het een goede kans dat er alleen een contactprobleem is.
Je zou dan kunnen kijken wat het volgende oplevert:
Knijp een nietje dicht (dus met beide kanten naar binnen gevouwen), stop die in de kern (het 'gat' van de stekker), en sluit 'm dan aan op de laptop.
Raakt je nietje zoek, dan is er het niet al te moeilijk (en ook niet duur :)) om een nieuwe te maken.

Evt. (als het zo niet past: te krap) kun je de dichtgeslagen pootjes evt. met een tang verder dichtknijpen. Is dat ook teveel ruimte, zet dan een nietje in zónder de pootjes.

Succes,

Tijs.

het is de eerste wat je zegt een kabelbreuk. ik had dat helemaal niet verwacht een nieuwe oplader kost een dikke 37 euro bij conrad. Alleen moet ik het nog met die k*t oplader doen van mijn ouders

Als je weet waar de kabelbreuk zit, dan kun je dat stuk ertussenuit knippen (natuurlijk moet de lader dan niet in het stopcontact zitten).

Pak dan een kroonsteentje, en zet die ertussen (draadjes strippen, en dan correct doorverbinden via het kroonsteentje).

Ik neem aan dat je vader je daarmee wel helpen kan.

Tijs.

Als je weet waar de kabelbreuk zit, dan kun je dat stuk ertussenuit knippen (natuurlijk moet de lader dan niet in het stopcontact zitten).

Pak dan een kroonsteentje, en zet die ertussen (draadjes strippen, en dan correct doorverbinden via het kroonsteentje).

Tijs.

Mijn oplader is nu bij iemand die ik ken met mijn laptop erbij anders kan niet. Dan maar gamen op de pc van mijn ouders

Tijs.

Mijn laptop is nu anderhalve week bij iemand die ik ken en die zei er zit in heel de kabel een breuk dus er wordt een nieuwe exemplaar gekocht en daardoor heb ik mijn laptop dan Pas aankomende vrijdag weer terug hoop ik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan